Azaz, hogyan épül fel egy facebook hirdetés ára, sorra vettem a költségeket és részleteztem azokat.
- Facebook kampányállítás – egyszeri díj
- Facebook kampánykezelés – havonta fizetendő díj
- Facebookon elköltött összeg – havonta fizetendő pénz, amit az ügyfél fizet a Facebook felé
Ebben a posztban a Facebook kampánykezelés munkafázisait, összetevőit fogom felsorolni és mellé írni mi mennyi munkaórát vesz általában igénybe.
Részletezzük mennyi időt vesz igénybe egy kampány kezelése:
Rengeteg dologtól függhet, hogy mennyi időt/energiát kell fordítani egy kampányra. A jobb érthetőség kedvéért vegyünk egy olyan kampányt, amiben elköltünk 200-250e Ft-ot és 3-4 kampányelem fut különböző céllal (pl egy folyamaton visszük végig a látogatót) és minden kampányelemben van 4-6 féle hirdetés.
- általában hetente gyűlik össze annyi adat(minden kampány más, van ahol naponta, és van ahol 2 hetente van elegendő adat), hogy lehessen belőle következtetéseket levonni. Ezért heti egyszer 1-3 óra alatt az adott kampánynál fontos mérőszámot átnézzük és ha szükséges változtatásokat is csinálunk. Ha van valamilyen anomália, én általában megmutatom más szakértőnek is a kampányt.
(kb 4-12 óra havonta) - általában minden kampányban vannak mozgó elemek, akciók, posztok meghirdetése, képek cseréje, szövegek változtatása…stb
(kb 2-3 óra havonta) - havi kampányjelentés elkészítése. Összegezzük az elért eredményeket és javaslatokat teszünk a kampány jobb működése érdekében az esetleges nagyobb változtatásokra.
(kb 1-2 óra havonta) - ügyfélkezelés, azaz a felmerülő kérdések megbeszélése és a következő hónapok történéseinek fixálása, tervezés…
(kb 2-3 óra havonta)
Erre a példában szereplő kampánykezelésére havonta 10-20 munkaórát kell fordítani, hogy azt az ember lelkiismeretesen és hatékonyan csinálja.
Nálam 70-90e forinttól kezdődik egy alap facebook kampánykezelés havi ára a fentiekből kiderül, hogy ha valaki lelkiismeretesen dolgozik egy hasonló összegnek kell kijönnie.
Úgy gondolom, aki ennél kevesebb összegért vállal egy kampánykezelést, valamit a munkafázisokból kihagy. Vannak ennél lényegesen komplexebb kampányok is, amire ennyi munkaóra nem elég, de én egy ilyen kalkuláción szoktam végigmenni a kampányár megállapításánál.
Ennél a kampánynál fizetendő összegek:
- 70-90e (kampánykezelés)
- 200-250e (kampányköltés)
Összesen fizetendő: 270-340e Ft
Minden cég és cél más és más, így minden Facebook kampány is különbözik egymástól. Azaz mindig az egyedi célok megismerése után lehet pontosan kalkulálni és árajánlatot adni egy-egy munkára.
Ide kattintva elolvashatod milyen előnyökkel jár a marketinged kiszervezése.
További hasznos tartalmakért kövesd a Facebook oldalam, nyomj ide: https://facebook.com/Kardos.online.marketing
Ha tervezel futtatni Facebook kampányt és úgy gondolod tudnék segíteni, keress bátran!