Jól konvertáló Facebook hirdetés felépítése.

Facebook hirdetések felépítése.

Ebben a posztban szeretném megmutatni, hogyan építek fel egy Facebook hirdetést példákkal illusztrálva.

Minden szolgáltatás, termék, esemény más, ezért minden egyes kreatív felépülése is eltérő lehet, de általánosságban el lehet mondani, hogy a következőknek kell megfeleltetni egy-egy hirdetésnek:

FB hirdetésszövegek

  •  termék bemutatás, mi is az amit pontosan hirdetünk
  • termékelőnyök felsorolása
  • szövegezés tagolása, a könnyebb olvashatóság érdekében
  • szöveg tömör megfogalmazása, az szinte soha nem jó, ha a szöveg hosszúsága miatt megjelenő „tovább” gombra kell kattintani, hogy a hirdetés szövegét végig el tudjuk olvasni.
  • CTA (call to action) azaz cselekvésre ösztönző szöveg, mint például:
    Foglalj most!
    Látogass el a boltunkba!
    Bővebb információért látogass el honlapunkra!
  • az esetek többségében érdemes CTA beépített gombot is használni
  • ha eseményről van szó a pontos hely és időpont megjelenítése
  • az ár feltüntetése is hasznos tud lenni, így ki lehet szűrni azokat, akik az ár miatt nem fognak vásárolni

FB hirdetések képi világa

  • 2020 szeptemberében a FB eltörölte azt a szabályt, hogy ha a hirdetési képeken 20%-nál több szöveg, valamilyen retorzió jár érte, már akármennyi szöveg felkerülhet a hirdetések képeire.
    Viszont a FB eddigi tapasztalatai alapján azok a képek teljesítenek igazán jól, amiknél a szöveg aránya nem nagyobb annál a 20%-nál.
    FB is ad tanácsokat ezzel kapcsolatban, amit itt találsz.
  • nagyon jó ha be tudjuk mutatni a képben magát a terméket, szolgáltatást, amit reklámozunk, jól szoktak működni a didaktikus képek, szóval, ha egy sörfürdőzést reklámozunk mutassunk meg, hogy is néz ki.
  • érdemes vezetni a szemet, egy időben engedte a FB, hogy nyilakkal mutassunk a CTA gomb irányába, most már büntet érte. Most is vannak lehetőségek, hogy pl egy teret elválasztó vonallal vezessük a szemet.

Az aktuális hirdetési képméreteket és specifikációkat itt lehet megtalálni:
https://www.facebook.com/business/ads-guide/image

A hirdetések szabályzatában állandó változások vannak a Facebooknál. Így az itt leírtak csak iránymutatók, de minden eseteben az aktuális szabályoknak kell megfeleltetni a hirdetések technikai és tartalmi részét is.

Fontos dolgok még egy-egy hirdetésnél, hogy maga a hirdetés kreatívja (szövege, tartalma) teljesen releváns legyen azzal az oldallal, ahová visszük a látogatót a hirdetésekkel, szóval az érkeztetőoldal tökéletesen fedje a hirdetés tartalmát.

Nézzünk néhány példát a szövegezésre és a képekre. Az első hirdetésnél el is mondok minden dolog, aminek megfeleltettem a kreatívot (fontos dolgok vastag betűvel vannak szedve).

Az első példában egy prémium szolgáltatást értékesítünk, ahol fontosak az „emocionális termékelőnyök” ismertetése jól tagolva és a nagyszerű élmény bemutatása.
Van egy egyszerű CTA és CTA gomb is.
A jegyár is fel van tüntetve, hogy a látogatót ne érje felesleges csalódás, így nem fizetünk a felesleges kattintásért.
A képben didaktikusan megmutatjuk pontosan mire is értékesítünk jegyet.
Sugall egy remek hangulatot és magát a tevékenységet is bemutatja.

A többi hirdetéspéldánál nem mondom el, hogy mi miért van, inkább arra ösztönöznélek, hogy nézd végig mindet és keresd meg a szövegezésben és a képekben azokat a szabályokat amiket a poszt elején leírtam. Ha ez megvan, ilyen szemmel próbáld megcsinálni a saját hirdetésed.
Ne félj kísérletezni, sőt, készíts 4-6 féle változatot és teszteld le, mi konvertál a legjobban.





 

Ha ezt a cikket hasznosnak találtad, biztos vagyok benne, hogy érdekelni fog hogyan tudod növelni konverziós arányt a Facebook hirdetésnél a megfelelő színek használatával.

Ha elakadnál a vagy segítségre lenne szükséged egy-egy Facebook kampánynál, keress nyugodtan!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

Vélemény, hozzászólás?