Facebook hirdetések felépítése.
Ebben a posztban szeretném megmutatni, hogyan építek fel egy Facebook hirdetést példákkal illusztrálva.
Minden szolgáltatás, termék, esemény más, ezért minden egyes kreatív felépülése is eltérő lehet, de általánosságban el lehet mondani, hogy a következőknek kell megfeleltetni egy-egy hirdetésnek:
FB hirdetésszövegek
- termék bemutatás, mi is az amit pontosan hirdetünk
- termékelőnyök felsorolása
- szövegezés tagolása, a könnyebb olvashatóság érdekében
- szöveg tömör megfogalmazása, az szinte soha nem jó, ha a szöveg hosszúsága miatt megjelenő „tovább” gombra kell kattintani, hogy a hirdetés szövegét végig el tudjuk olvasni.
- CTA (call to action) azaz cselekvésre ösztönző szöveg, mint például:
Foglalj most!
Látogass el a boltunkba!
Bővebb információért látogass el honlapunkra! - az esetek többségében érdemes CTA beépített gombot is használni
- ha eseményről van szó a pontos hely és időpont megjelenítése
- az ár feltüntetése is hasznos tud lenni, így ki lehet szűrni azokat, akik az ár miatt nem fognak vásárolni
FB hirdetések képi világa
- 2020 szeptemberében a FB eltörölte azt a szabályt, hogy ha a hirdetési képeken 20%-nál több szöveg, valamilyen retorzió jár érte, már akármennyi szöveg felkerülhet a hirdetések képeire.
Viszont a FB eddigi tapasztalatai alapján azok a képek teljesítenek igazán jól, amiknél a szöveg aránya nem nagyobb annál a 20%-nál.
FB is ad tanácsokat ezzel kapcsolatban, amit itt találsz. - nagyon jó ha be tudjuk mutatni a képben magát a terméket, szolgáltatást, amit reklámozunk, jól szoktak működni a didaktikus képek, szóval, ha egy sörfürdőzést reklámozunk mutassunk meg, hogy is néz ki.
- érdemes vezetni a szemet, egy időben engedte a FB, hogy nyilakkal mutassunk a CTA gomb irányába, most már büntet érte. Most is vannak lehetőségek, hogy pl egy teret elválasztó vonallal vezessük a szemet.
Az aktuális hirdetési képméreteket és specifikációkat itt lehet megtalálni:
https://www.facebook.com/business/ads-guide/image
A hirdetések szabályzatában állandó változások vannak a Facebooknál. Így az itt leírtak csak iránymutatók, de minden eseteben az aktuális szabályoknak kell megfeleltetni a hirdetések technikai és tartalmi részét is.
Fontos dolgok még egy-egy hirdetésnél, hogy maga a hirdetés kreatívja (szövege, tartalma) teljesen releváns legyen azzal az oldallal, ahová visszük a látogatót a hirdetésekkel, szóval az érkeztetőoldal tökéletesen fedje a hirdetés tartalmát.
Nézzünk néhány példát a szövegezésre és a képekre. Az első hirdetésnél el is mondok minden dolog, aminek megfeleltettem a kreatívot (fontos dolgok vastag betűvel vannak szedve).
Az első példában egy prémium szolgáltatást értékesítünk, ahol fontosak az „emocionális termékelőnyök” ismertetése jól tagolva és a nagyszerű élmény bemutatása.
Van egy egyszerű CTA és CTA gomb is.
A jegyár is fel van tüntetve, hogy a látogatót ne érje felesleges csalódás, így nem fizetünk a felesleges kattintásért.
A képben didaktikusan megmutatjuk pontosan mire is értékesítünk jegyet.
Sugall egy remek hangulatot és magát a tevékenységet is bemutatja.
A többi hirdetéspéldánál nem mondom el, hogy mi miért van, inkább arra ösztönöznélek, hogy nézd végig mindet és keresd meg a szövegezésben és a képekben azokat a szabályokat amiket a poszt elején leírtam. Ha ez megvan, ilyen szemmel próbáld megcsinálni a saját hirdetésed.
Ne félj kísérletezni, sőt, készíts 4-6 féle változatot és teszteld le, mi konvertál a legjobban.
•
•
•
•
Ha ezt a cikket hasznosnak találtad, biztos vagyok benne, hogy érdekelni fog hogyan tudod növelni konverziós arányt a Facebook hirdetésnél a megfelelő színek használatával.
Ha elakadnál a vagy segítségre lenne szükséged egy-egy Facebook kampánynál, keress nyugodtan!