Amikor megkapok egy már működő Facebook hirdetési fiókot auditra vagy új ügyfél érkezik egy másik ügynökségtől hozzám, már csak abból is sokat lehet következtetni, hogy a kampányok napi vagy élettartam költésre vannak állítva. Illetve ennek a döntésnek vannak-e stratégiai okai.
Ebben a cikkben nemcsak a különbségeket tisztázom, hanem mutatok néhány pro tippet, amikre a legtöbb hirdető nem is gondol.
Általános hiba, ami miatt fontosnak tartottam megírni ezt a cikket
Gyakran tapasztalom, hogy amikor olyan ügynökségtől veszek át kampányokat, akik eredetileg csak Google Ads hirdetésekkel foglalkoztak, és csak később kezdtek Meta hirdetéseket kezelni, automatikusan napi költéskeretet állítanak be anélkül, hogy e mögött tudatos, stratégiai döntés állna. Ez jellemzően az Ads-os múlt hatása.
Alapfogalmak érthetően
Kétféleképpen lehet beállítani a költést egy kampánynál ez a napi és élettartam költés.
/Kampányszintű költésről nem esik szó ebben a cikkben, az egy másik írás témája lesz./
- Mi az a napi költés (daily budget)?
A Meta naponta átlagosan ennyi pénzt költ a hirdetéseidre, heti szinten legfeljebb a napi keret hétszereséig. A napi költés rugalmasan változhat, de a heti keretet nem lépi túl. - Mi az a havi / kampányköltés (lifetime budget)?
A Meta egy előre meghatározott időszak alatt összesen ennyi pénzt költhet el a kampányodra. A rendszer szabadabban optimalizálja a költést a teljes kampányidőszak alatt, akár napszakok szerint is.
Mikor melyiket érdemes használni?
Minden esetben stratégia mentén egy kampányszerkezetben szeretek gondolkodni, ha Facebook hirdetést építek. Ezért ez a stratégia része, hogy melyik kampányelemnél milyen költést állítok be.
Lássuk hogyan viselkedik a Facebook algoritmusa a két költésforma esetén:
Napi költésnél a Meta algoritmusa megpróbálja minden nap elkölteni a rendelkezésre álló költségvetést, de a heti keretet nem túllépve, azaz egy rövidebb időegységben ő kimaxolja a költést mindenáron. Azaz a napi költségkeret beállításával azt adod meg, hogy egy hét alatt naponta átlagosan mennyit szeretnél költeni.
Havi / lifetime költésnél ha mondjuk egy hónapra állítjuk be a kampányelemet, akkor az algoritmusnak van ideje tanulni és csak akkor költeni igazán, ha annak van értelme.
Napi költés mikor jó lehet
- Teszteléshez ideális
- Pro: lehet gyorsan skálázni vagy szüneteltetni
- Ideiglenes akciókhoz
Havi / lifetime költés amikor jó lehet
- Facebook szabadabban optimalizál időben (pl. hétvégén több költés)
- Ha hagyod hogy egy kampányelem akár egy hónapig is hozzányúlásmentesen fusson az bizonyos céloknál nagyon meg tudja magát hálálni pl. esemény, remarketing.
Pro tipp #1 – Kombinált stratégia
Használj napi költést az időszakos promókra és kampányüzenetekre, míg a lifetime költést tartsd fent az állandó, always-on elemekre – például remarketing kampányokra.
Pro tipp #2 – A kampány AI optimalizációs „csapdája”
Ha túl alacsony napi költést adsz meg, az algoritmusnak nem lesz elég adata tanulni. Ilyenkor a hirdetésed teljesítménye látványosan visszaeshet, még akkor is, ha a kreatív vagy célzás egyébként jó.
Összefoglaló táblázat napi vagy havi költés beállításához
Jellemző | Napi költségkeret | Élettartam költségkeret |
Definíció | Átlagos napi költés, heti plafonnal | Teljes kampányidőszakra szóló fix keret |
Rugalmasság napok közt | Napok közt mozoghat (akár +75%) | Órák, napok, napszakok közt rugalmasabban |
Költési kontroll | Jobb napi kontroll | Tűpontos költés egy hosszabb időszakra |
Használat ideális, ha | Rövidebb promóciókra, A/B tesztelésre, ideiglenes kampányelemekre | Folyamatos kampányt futtatsz |
Remélem ha idáig eljutottál az olvasásban, akkor lehet látni, hogy a napi vagy havi költés nem csak egy „checkbox” a beállításokban, hanem stratégiai döntés, amit a céljaid, kampányidőszakod és a tanulási szakasz hosszúsága határoz meg.
Remélem, hogy ez a cikk hasznos volt számodra és látod, hogyan használd ezt a beállítást a saját kampányaidban.
Hasznos tartalom lehet még számodra:
Mitől működik egy Facebook hirdetés.
Ha segítségre lenne szükséged kampánykezelésben, keress bátran: