Facebook hirdetés tudatos tervezése

/remarketing fontossága/

 

Amikor egy vállalkozás marketing kampányát tervezzük, próbáljunk meg folyamatokban gondolkodni. Ha megvan milyen konkrét célokat szeretnénk elérni a kampánnyal, ki tudjuk hozzá választani a legmegfelelőbb marketingeszközöket és elkezdődhet a tervezés.

Érdemes vizualizálni a kampányt, így látjuk, hogy az egyes elemek milyen célt is szolgálnak a kampányban.

Ez a folyamatábra olyan kampányszerkezet mutat be, ami két fő marketingeszközből (Facebook hirdetés, Google Ads) áll és lehet látni, hogy az egyik kampányelem segíti a másikat.
Ebben a posztban a Facebook hirdetések remarketing meglétének a fontosságáról fogok írni.

Nézzük meg ennek a Facebook kampánynak részleteit!
A fenti ábrán lehet látni, hogy több kampányelemnek is az a célja, hogy egy edukációs folyamaton végig vigye az embereket és közben célközönséget építsen.
A fő célja a példakampányunknak, hogy értékesítsen egy terméket.
Feltűnhet hogy csak egy kampányelemmel (kampányelem III.) akarunk konkrétan értékesíteni. A többi kampányelemet célközönséggyűjtésre használjuk.
Azaz előkészítjük a remarketinget. Ebből az ábrából kiderül, hogy az egyik kampányelem hogyan dolgozik a másik kampányelemnek és miért kell folyamatban gondolkodnunk.

A cikk írásakor 11 féle kampánycéllal hozhatunk létre FB kampányokat. Ha van egy jól megtervezett kampánystruktúránk könnyen ki tudjuk választani Facebook kampányunk egyes elemei milyen céllal fussanak.

Bármilyen kampánycéllal is válogatjuk össze a kampányelemeket, célzást illetőleg mindig legyen helye a kampányunkban a remarketing célzásnak.
A remarketing kampányelemek érik el leghatékonyabban a kívánt kampánycélt, elmondom a miértjét:

  • Olyan célközönségeket érhetsz el, akik már ismernek.
  • Személyre szabhatod az összes hirdetést.
    A dinamikus hirdetésekkel automatikusan azokat a termékeket jelenítheted meg az embereknek, amelyek a leginkább érdeklik őket.
  • Visszatérésre ösztönözheted a hűséges ügyfeleket.
  • Frekvenciaillúziót tudatosan felerősítheted.

Az utolsó fogalom nem olyan egyértelmű mindenkinek, ezért el is magyarázom mit jelent:

A frekvenciaillúziót Arnold Zwicky nyelvész kutatta, aki ugyanerre a jelenségre a Baader-Meinhof-jelenség fogalmát is megalkotta.
Az elmélet lényege marketinges szemmel nézve, hogy ha például elhatározod, hogy vásárolsz egy bizonyos terméket és rákeresel, akkor a rá következő időszakban valahogy mindenhol visszaköszön az a kiválasztott dolog. Azaz állandóan felbukkan a látókörödben akkor is, amikor nem számítasz rá egyáltalán. Biztos vagyok, hogy Te is tapasztaltál hasonlót.
A magyarázat a következő:
A valóságban az történik, hogy valamilyen új dolog megismerését követően az agyad tudatalatt elkezd jobban figyelni erre az adott dologra. Ez a tipikus tanulási folyamata az agynak, mivel mindig mintákat keres. Ha valami újat megismert, és újra hallja, felismeri azt, jelez, mert új információt akar hozzákötni.

Ezt a jelenséget lehet tudatosan tervezett remarketing hirdetéssel erősíteni, ahogy a fenti folyamatábrán látható is.

A leírtakból látszik, hogy egy Facebook kampánynak is hányféle eleme lehet különböző céllal.
Ha átgondolt marketing stratégia mentén haladunk a kitűzött céljaink felé, akkor nagy valószínűséggel több lépcsőben több üzenettel és többféle kampányelemmel futtatunk kampányelemeket. Így olcsóbb, de mégis hatékonyabb kampányokat fogunk tudni futtatni.

Nézd meg hogyan növelheted az átkattintásod arányát a hirdetésed színvilágával.

Olvasd el milyen költségekre számíthatsz, ha a Facebook kampányod kiszervezed egy marketing ügynökségnek.

Ha segítségre van szükséged akár Facebook kampány tervezésénél, keress bátran!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

Vélemény, hozzászólás?