Google Ads fiók felfüggesztése

/ Google Ads account has been Suspended /

Mi a teendőd, ha a Google ads fiókodat felfüggesztették?

Ijesztő érzés, amikor egy „Felfüggesztettük fiókját” tárgyú e-mail érkezik az e-mail fiókunkba. Ebben a cikkben összeszedem a saját tapasztalatainkat és a fellelhető netes cikkek legfontosabb megoldási lehetőségeit.

A 3 lépés, amit követni kell, hogy megoldódjon a felfüggesztésünk:

  1. Feltárni, hogy mitől lehet a felfüggesztés
  2. Elhárítani/kijavítani az okot
  3. Felülvizsgálatot kérni a formon keresztül

 

Ha szerencsés vagy és konkrétan kiderül a Google által küldött levélből, hogy miért került felfüggesztésre a fiókod, akkor egyszerű dolgod van. Elvégzed azt a feladatot amit a Google konkrétan leírt megkéred a felülvizsgálatot és valószínűleg 5-7 nap múlva újra használhatod a fiókodat.

Ha még nagyobb szerencséd van, kapsz egy figyelmeztető e-mail a Google-től, amiben leírja milyen szabályt sértesz és a kijavítására van 7 napod a felfüggesztésig, ha olyan súlyos a vétséged, akkor nincs ez a türelmi időszak, rögtön felfüggesztik a fiókod.

Ha nem vagy szerencsés, akkor egy olyan levelet kapsz, ami egy olyan üzenetet tartalmaz, ami nem teljes pontossággal írja le milyen szabályt szegtél meg.

Így jártunk mi is: „A fiók megsértette a rendszerek megkerülésére vonatkozó irányelvet.” https://support.google.com/adspolicy/answer/6020954#319
A leírásból kiderül, hogy ez egy nagyon súlyos kihágás, azonnali felfüggesztéssel jár, viszont egy nem teljes listát sorol fel a support súgó, így maradnak a vaskos kérdőjelek, a kutatás és találgatások, hogy hol is hibázhattunk, mit kell kijavítanunk?

Ebben a konkrét esetben, ahogy megkaptuk az azonnali felfüggesztést. Átnéztük a „rendszerek megkerülésére” vonatkozó összes Google által írt szabályzatot és konstatáltuk, hogy minden Google által említett lehetséges dolognak megfeleltünk, azaz nem találtunk hibát se az Ads fiókban a hirdetésekben, sem a honlapon, amit hirdettünk. Így megkértük a felülvizsgálatot, amit a kapcsolatfelvétel gomb megnyomása után egy form kitöltésével lehetséges megtenni. Ebben a formban van egy szabadszavas mező, ahova 2000 karakterig fel lehet vázolni a pontos hibát és lehet kérni, hogy segítsenek, hogy mihamarabb megszűnjön a felfüggesztés.

Erre a fellebbezésre semmilyen válasz e-mailt nem kaptunk 10 napig, még annyit sem, hogy feldolgozás alatt van a kérelmünk. 10 nap után abból lehetett gondolni, hogy a kérelmünket elutasították, hogy újra lehetőséget adott az Ads fiók fellebbezést küldeni.

Eddigre feltúrtuk az összes a témával foglalkozó cikket és videót a neten, olyan extrém esetek is voltak, hogy valaki azért kapott felfüggesztést, mert az oldalán futtattatott affiliate reklámokat és itt az egyik banner, (amit ugye egy külsös partner helyez az oldalra automatikusan) nem megfelelő helyre vitte a látogatót.

A hasonló eseteken felbuzdulva készítettünk egy listát, hogy milyen dolgok azok, amik miatt felfüggesztés járhat és itt tényleg szabadjára engedtük a fantáziánkat, volt ebben olyan pont is, hogy az ÁSZF az oldalon milyen formában legyen kinn az oldalon, vagy a fizetési lehetőségek milyen módon legyenek kirakva a honlapra…stb.

Továbbá az összes aktívan a Google-nél dolgozó szakértő és manager pozícióban lévő ismerősünknek kikértük a véleményét, sokszor privát úton megkeresve őket. Azt biztosan állíthatom, kapcsolatokkal ilyen jellegű problémát nem lehet megoldani. Az egyetlen hivatalos és járható út a cikk elején leírt 3 lépés.

A második fellebbezésünk elött a következő dolgokat változtattuk:

A honlapon egy akció banner rossz termékre mutatott a lapon belül, ezt korrigáltuk, illetve volt minden terméknél egy kategória link, ami üres oldalra vitt, ezt is korrigáltuk. Ezek olyan hibák, amik biztos nem járnak azonnali felfüggesztésért.

Erre a fellebbezésünkre jött egy írásos válasz, ami a következőket tartalmazta:

Ezután ismét csak várakozni tudtunk 7 napig, amikor is felszállt a fehér füst.

„Fiókját ideiglenesen felfüggesztettük, hogy ellenőrizhessük számlázási adatait és az irányelveket.”

A majd 3 hét felfüggesztés alatt szinte semmilyen visszajelzést nem kaptunk a Google részéről, hogy pontosan mi lehetett a gond. A felfüggesztés után se lettünk okosabbak, annyit megért a dolog, hogy a neten fellelhető összes anyagot elolvastuk és megnéztük a témakörrel kapcsolatban és most már biztos, hogy bármikor tudok mondani csípőből 5 extrém lehetséges okot, amiért felfüggeszthetik a fiókod…

Felfüggesztett fiókkal kapcsolatos információt nem adhatnak ki supportosok mi ezt többször élesben is tapasztaltuk, miközben próbálkoztunk megoldani a problémát.

Azt kijelenthetjük, hogy a Magyar Google Ads support ilyen esetben szinte semmilyen érdemi segítséget nem ad azon kívül, hogy olvasd el a szabályzatot és felelj meg neki. Mindenki döntse el, hogy ez elegendő-e egy olyan állapotban, amikor ideges vagy és a legnagyobb szükséged lenne néhány nyugtató és hasznos szóra, vagy tippre egy Google szakértőtől.

Minden olvasónak azt kívánom, hogy minél hamarabb kapjon egy levelet a következő tárggyal:

“Your Google Ads account has been reactivated.”

Mint mindenből, ebből az esetből is érdemes tanulni. Soha ne egy marketing eszközre hagyatkozzatok, amennyire csak lehetséges vonjatok be több különböző forgalom és konverziót generáló marketingeszközt (Ads, FB ads, e-DM, SEO…stb) így, ha egy ki is esik egy időre, az értékesítésetek ne sérüljön totálisan meg.

Hasznos dolgok egybegyűjtve:

Feltúrtuk az internetet megoldások iránt kutatva, a leghasznosabb tippeket a következő cikk és videó adta számunkra:
Travis Marziani elmondja a tapasztalatait a saját fiókfelfüggesztésével kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=KbqGp-yptq8

Steve.Richardson megoldása és próbálkozásai:

https://www.mylocalservices.co.uk/forum/13226-suspended-google-circumventing-systems-policy-resolved.html

Google Magyarország support száma:  0680-983-840

Google hirdetési szabályait itt találod:
https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?visit_id=637632453005287566-3041857893&rd=1

A Google Ads új büntetőpontos rendszere, amit 2021 szeptembertől:
https://support.google.com/google-ads/answer/10957124

Ne keressetek fiókfelfüggesztéses ügyekkel, ilyen jellegű megbízásokat nem vállalok!

Nézz körül a honlapomon, olvass bele a blogomba és keress bátran, beszélgessünk a céged marketingjéről!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

 

Vélemény, hozzászólás?