Google térkép (Google cégem) hiba megoldása – Hogyan került fel egy üzlet a Westend belső térképére?

A Google Térképen való megfelelő megjelenés komoly versenyelőny tud lenni. SEO szempontból segíti a helyi keresésekben való jobb rangsorolást, az ügyfélértékelések építik a bizalmat, és nem utolsósorban, az üzlet pontos elhelyezkedése megkönnyíti a vásárlók számára a megtalálását.

Tudd meg miként segítettem egy cégnek, hogy üzletük ne csak a Google Térképen szerepeljen, hanem egy bevásárlóközpont belső térképén is a megfelelő helyen jelenjen meg.

  1. A probléma: az ügyfél nem tudott felkerülni a Google belső térképére
    Egy fodrászszalon keresett meg azzal a problémával, hogy bár a Google Térképen megtalálható volt ugyan a cége, de a Westend belső térképén rosszul szerepelt. Ez azt jelentette, hogy ha valaki a Google Térkép alkalmazásban beírta a nevüket, a navigáció nem tudta pontosan a -1. szintre vezetni őket.

Az ügyfél több levelet is írt a Google ügyfélszolgálatának, de mindig elakadt, mert a Google csak olyan helyek kérvényeit fogadja el, aki a tulajdonosa a belső térképpel rendelkező helynek – a Westend ilyen, az üzlet viszont nem.

  1. A megoldás nyomában: a kulcsszereplő megtalálása
    Miután átnéztem az ügyfél eddigi levelezését és a térképen lévő információkat, rájöttem, hogy ezt a problémát nem az ügyfél, hanem maga a Westend tudja csak megoldani. Mivel a bevásárlóközpont már fent volt a Google belső térképén, ők rendelkeztek azzal a jogosultsággal, hogy az üzletükben található boltok adatait módosítsák vagy hozzáadjanak újakat.
  2. A Westend meggyőzése és a sikeres kérelem
    Felvettem a kapcsolatot a Westend marketingcsapatával és részletesen elmagyaráztam (több levélváltás volt, mert ők sem látták át elsőre mi is a probléma) nekik a helyzetet. Fontos volt, hogy ők is megértsék: nem belső fotókra vagy egyedi Google térképes módosításra van szükség, hanem arra, hogy a Google belső térképes csapatát ők maguk keressék meg az ügyfél nevében.

Az egyszerűség kedvéért előre megírtam nekik a szükséges levelet is, hogy csak továbbítaniuk kelljen. Egy hét múlva az üzlet helyesen felkerült a térképre, így az ügyfél navigációja a bevásárlóközponton belül is tökéletesen működött.

Konklúzió: amikor a technikai beállítás nem elég
Ez az eset jól példázza, hogy hiába van minden technikailag jól beállítva (helyes cím, megfelelő PLUS Code), a Google egyes szolgáltatásaihoz sokszor a megfelelő közvetítő fél bevonása szükséges. Ha egy üzlet egy bevásárlóközponton belül van, akkor gyakran az üzemeltető az egyetlen, aki képes elintézni a térképes módosításokat.

Ha hasonló problémába ütközöl, érdemes először azt megvizsgálni, hogy ki az, aki közvetlen kapcsolatban áll a Google megfelelő csapatával – ez időt és felesleges köröket spórolhat meg.

A történethez hozzátartozik, hogy 26 levélváltás volt a feladat kezdetétől a befejezésig.

Ügyfél nag