A Google Térképen való megfelelő megjelenés komoly versenyelőny tud lenni. SEO szempontból segíti a helyi keresésekben való jobb rangsorolást, az ügyfélértékelések építik a bizalmat, és nem utolsósorban, az üzlet pontos elhelyezkedése megkönnyíti a vásárlók számára a megtalálását.
Tudd meg miként segítettem egy cégnek, hogy üzletük ne csak a Google Térképen szerepeljen, hanem egy bevásárlóközpont belső térképén is a megfelelő helyen jelenjen meg.
- A probléma: az ügyfél nem tudott felkerülni a Google belső térképére
Egy fodrászszalon keresett meg azzal a problémával, hogy bár a Google Térképen megtalálható volt ugyan a cége, de a Westend belső térképén rosszul szerepelt. Ez azt jelentette, hogy ha valaki a Google Térkép alkalmazásban beírta a nevüket, a navigáció nem tudta pontosan a -1. szintre vezetni őket.
Az ügyfél több levelet is írt a Google ügyfélszolgálatának, de mindig elakadt, mert a Google csak olyan helyek kérvényeit fogadja el, aki a tulajdonosa a belső térképpel rendelkező helynek – a Westend ilyen, az üzlet viszont nem.
- A megoldás nyomában: a kulcsszereplő megtalálása
Miután átnéztem az ügyfél eddigi levelezését és a térképen lévő információkat, rájöttem, hogy ezt a problémát nem az ügyfél, hanem maga a Westend tudja csak megoldani. Mivel a bevásárlóközpont már fent volt a Google belső térképén, ők rendelkeztek azzal a jogosultsággal, hogy az üzletükben található boltok adatait módosítsák vagy hozzáadjanak újakat. - A Westend meggyőzése és a sikeres kérelem
Felvettem a kapcsolatot a Westend marketingcsapatával és részletesen elmagyaráztam (több levélváltás volt, mert ők sem látták át elsőre mi is a probléma) nekik a helyzetet. Fontos volt, hogy ők is megértsék: nem belső fotókra vagy egyedi Google térképes módosításra van szükség, hanem arra, hogy a Google belső térképes csapatát ők maguk keressék meg az ügyfél nevében.
Az egyszerűség kedvéért előre megírtam nekik a szükséges levelet is, hogy csak továbbítaniuk kelljen. Egy hét múlva az üzlet helyesen felkerült a térképre, így az ügyfél navigációja a bevásárlóközponton belül is tökéletesen működött.
Konklúzió: amikor a technikai beállítás nem elég
Ez az eset jól példázza, hogy hiába van minden technikailag jól beállítva (helyes cím, megfelelő PLUS Code), a Google egyes szolgáltatásaihoz sokszor a megfelelő közvetítő fél bevonása szükséges. Ha egy üzlet egy bevásárlóközponton belül van, akkor gyakran az üzemeltető az egyetlen, aki képes elintézni a térképes módosításokat.
Ha hasonló problémába ütközöl, érdemes először azt megvizsgálni, hogy ki az, aki közvetlen kapcsolatban áll a Google megfelelő csapatával – ez időt és felesleges köröket spórolhat meg.
A történethez hozzátartozik, hogy 26 levélváltás volt a feladat kezdetétől a befejezésig.
Ügyfél nagyon boldog volt, hogy sikerült megoldani a feladatot, ami neki 2 hónapon keresztül nem sikerült, íme egy részlet a leveléből:
„Remek munkát végzett, nagyon köszönöm. Ez nem volt egyszerű, de köszönöm hogy nem adta fel.”
Ha ezt az oldalt olvasod, biztos vagyok benne, hogy érdekel milyen árakkal dolgozom.
Ide kattintva megnézheted milyen árakra számíthatsz ha bizalmat szavazol nekem.
Ha felkeltettem az érdeklődésed a marketing kiszervezésével kapcsolatban, keress bátran!