Kulcsszókutatásban rejlő lehetőségek (YouTube csatorna építésre koncentrálva)

A kulcsszókutatás az egyik legfontosabb lépése, egy honlap vagy YouTube csatorna készítésénél is. Ebben a posztban a YouTube csatornákra fókuszálnék. Egy példán keresztül bemutatom mennyire jól lehet használni egy forprofit vállalkozásnál ezt az eszközt, ha átgondoltan építjük meg a csatornánkat és olyan videókkal töltjük fel, ami a vállalkozásnak a hasznára lesz.

Alapfogalmak, amik a posztban szerepelnek:

  • Kulcsszó: a keresőoptimalizálásban azt a szót vagy összetett kifejezést (long tail kulcsszó) jelenti, amellyel tömören jellemezhető egy-egy cikk, videó vagy aloldal tartalma.
  • Remarketing: olyan funkció, melynek segítségével el lehet érni azokat a személyeket, akik korábban felkeresték az adott webhelyet.
  • Konverzió: ha valaki olyan műveletet hajt végre, amely a vállalkozás szempontjából értékes, pl: vásárlás.

yt-kulcsszavakTételezzük fel, hogy a következő a feladatunk: egy új és használt laptopokat áruló üzletnek YouTube csatorna készítés, ami elősegíti a cég márkaismertségét és az eladást is ösztönzi.

Akkor dolgozunk jól, ha egy-egy videó megnézése után a látogatót egy weboldalra tereljük, ahol vásárolni lehet, vagy a későbbiekben re-marketinggel utána tudunk nyúlni.

Egy konkrét példán keresztül mutatom be hogyan, kategorizáljunk kulcsszavakat vásárlási szándék szerint, így könnyebben érthető maga a metódus. Ebben az esetben a „gombhoz varrjuk a kabátot”, azaz ha megvannak a kulcsszóhalmazok utána lehet olyan videókat készíteni, amik maximálisan relevánsak ezekre, így lesz garantált a siker.

Kulcsszó fajták és a hozzá passzoló videók:

Vásárlási szándékot jelző kulcsszavak: ha szerepel a keresőkifejezésben, hogy „laptop ár” „felújított laptop ár”, „újracsomagolt laptop olcsóbb”, „karácsonyi laptop akció”, vagy ezekhez hasonló szó, az egyértelmű vásárlási szándékot mutat. Következésképpen az ilyen felhasználó egy jó ajánlattal szembesülve jóval nagyobb eséllyel konvertál az oldaladon.

Videó típus: ilyen esetben olyan videókat kell készíteni, ami bemutatja, hogy egy újra csomagolt, vagy felújított laptop milyen tulajdonságokkal bír, milyen garancia van rá, milyen előnyei vannak, ha az ember használtan vásárol laptopot.

Laptop fajtákhoz köthető kulcsszavak. Olyanok, mint a „legvékonyabb laptop, konkrét termékek vagy márkák nevei, az „vs”, „melyik a jobb…” „üzleti vs gamer laptop” keresőszavak. Ezek azt jelzik, hogy a felhasználó egyelőre még információt gyűjt.

Videó típus: ugyanazon laptop márkán belüli típus összehasonlítás, vagy egy használt laptopnak a reális árát tárgyaló bejegyzés, jó tartalom lehet.

Információkereső kulcsszavak: „laptop akkuidő teszt”, „win 10 laptop”, „üzleti laptop” „fémházas laptopok” „ssd vs HDD”és ezekhez hasonlók. Ezek is azt jelzik, hogy a vásárló még információkat gyűjt, meg akarja tudni milyen méretű laptop illik a munkájához, életviteléhez.

Videó típus: összehasonlító videók, pl. két azonos árú laptop egymás mellett és melyik bootol be hamarabb. Vagy csak két típus szöveges összehasonlítása a kamerával szemben ülve. Kicsomagolós videók…

Navigációs kulcsszavak: laptop márkák és brandek nevei. Célzott keresést mutatnak, a felhasználó konkrét márkák és típus után kutat. Ezek nagyon hasznosak tudnak lenni, hisz lehet egy laptopokat forgalmazó cég nevét nem ismerik az emberek, de az általa forgalmazott nagy márkákat biztosan.

Videó típus: adott márka adott típusának a részletes bemutatása, új típus kiadás előtti tesztvideói, esetleg a hivatalos termékvideót is el lehet kérni a forgalmazótól, vagy anyacégtől, hogy felrakjuk a csatornánkra.

Segítséget kérők kulcsszavak: ezek között találhatunk olyan kereséseket, mint pl.: „konkrét laptop típus és driver” vagy adott termék típushibáira keresők. Érdemes ezekkel is foglalkozni, hisz jó tapasztalatot szereznek a kereskedésről és lehet a későbbiekben minket fognak választani, ha laptopra lesz szükségük.

Videó típus: egy-egy típus bemutatása a típushibákra koncentrálva, sok infóval telerakva, amik segíthetnek. El lehet mondani, hogy hova látogassanak el, ha pl egy felújított laptopot vesznek és szükség van driverre, vagy akkumulátorra.

Érkeztető oldal (ahova irányítjuk a látogatót a videókról): minden esetben szorosan kötődjön a videó tartalmához ez az oldal és lehetőleg lehessen vásárolni is rajta. Ha ez nem lehetséges legyen ellátva követőkóddal, hogy a későbbiekben utána lehessen nyúlni a látogatónak (re-marketing).

A kulcsszavakat természetesen le kell kutatni (meg kell nézni hányan keresnek az adott kifejezésekre), azokat a szavakat érdemes használni, amikre sokan keresnek (Keyword Planner). Szakmai fórumokat érdemes olvasni, illetve a konkurencia oldalait is böngészni és összecsipegetni azokat a szavakat, kifejezéseket, amiket gyakran használnak a laptopkeresők. Alapvetően igaz az, hogy egy-egy YT csatorna elkészítését egy hosszas kutatómunka előzi meg.

Köszönöm, hogy elolvastad az írásom, remélem tudtam néhány ötletet adni, amit a későbbiekben használni is tudsz.