Jegyértékesítési rendszer építése Facebook kampány segítségével

Nemrég, egy érdekes feladattal találtak meg. Készítenem kellett egy Facebook kampányt, ami támogatja a jegyértékesítését egy spanyol zenekarnak. A plusz kérés az volt, hogy ha lehet a stratégiát is írjam le, hogy a későbbiekben házon belül lehessen elkészíteni a kampányokat.

Mivel nagyon sok komplex jegyértékesítési kampányt készítettem már, megörültem a feladatnak.

Ez a leírás azoknak nyújt segítséget, akik már készítettek Facebook hirdetéseket, és átlátják hogyan is épül fel egy kampány.

Mint általában itt is rendszerben gondolkodunk és az egyik folyamat a másikra épül.

Nem írom le az egész kampány stratégiát, csak a célzást emelem ki, ez az egyik legfontosabb része a kampánynak, remélem így is tudok segíteni olyanoknak, akik valamilyen eseményre értékesítenek jegyeket.

Röviden a folyamat: Minél több releváns emberhez eljuttatjuk a hírt (edukálunk), hogy lesz az esemény, célcsoportokat képzünk a bejövő adatokból, majd jegyet értékesítünk.

A kampány 2 héttel az esemény előtt kezdődik, természetesen ez változhat, annak a függvényében milyen volumenű eseményről van szó. Ha valamilyen gigantikus esemény, amire a rajongók is készülnek, akkor ez lehet sokkal hosszabb időintervallum is.

Facebook stratégia leírása a célközönségek fontosságát megvilágítva:

ELSŐ hét – a fő cél az eseményre minél több embert feliratkoztatni, másodlagos cél jegyet értékesíteni

  1. célközönségek létrehozása
  2. esemény létrehozás
  3. eseményre visszaigazoló kampány készítése 2 célközönségre

Az első hét kampányát két célközönségre célozva készítjük el.

„A” célzás – Hasonmás közönségre (hogy a meglévő rajongókhoz hasonló embereket érjünk el)

Célközönségek:

  • Hasonmás (ES, 1%) – Zenekar eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy (ezzel a közönséggel azokat érjük el, akik a Zenekar közönségéhez nagyon hasonlóak, de még nem ismerik magát a Zenekart, szóval releváns remélhetőleg új közönség)
    + Szűkítés érdeklődésre, lokációra, életkorra (az összes kampányban ez követendő)

 „B”célzás – Remarketing, azoknak, akik ismerik a Zenekart

Célközönségek:

  • Zenekar FB oldallal bármilyen aktivitást mutatók 90 (ismerik a zenekart az elmúlt 3 hónapban valamilyen interakciót is végrehajtottak)
  • Zenekar eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy (korábbi eseményekre visszajeleztek már)
  • Zenekar videók megnézői 75% (ismerik a zenekart, szeretik a zenéjüket)

 

MÁSODIK hét – Fő cél a jegyértékesítés másodlagos cél feliratkoztatni az eseményre

  1. eseményre visszaigazoló (“A”) kampány hasonmásának elkészítése célközönség és kreatív változtatással
  2. jegyértékesítő (“B”) kampány létrehozása

„A”  Esemény kampány- cél eseményre feliratkozás

Célközönségek:

  • Zenekar FB oldallal bármilyen aktivitást mutatók 90
  • Zenekar eseményeire azt mondták ott leszek
  • Zenekar korábbi eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy
  • Zenekar videók megnézői 75%

„B” Jegyértékesítő kampány – cél jegyeladási oldallátogatásra (hivatkozáskattintás, vagy vásárlás vége konverzió, ha a facebook pixel be van kötve a jegyértékesítő oldalba) optimalizálni
Legalább 4-5 külön szöveg és kép variáció a hirdetéssorozatban!

Célközönségek:

  • Zenekar eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy
  • Zenekar videók megnézői 75%
  • + AKTUÁLIS esemény érdeklődők + elmegyek célcsoport (erre iratkoztattunk fel ők, annyira aktívak és lelkesek, hogy vissza is jeleztek az eseményre így nagy eséllyel vásárolnak is jegyet majd)

A leírásban nem tértem ki olyan fontos dolgokra, mint:

  • a költségvetés felosztása az egész kampány során
  • hirdetések szövegezése
  • esemény felépítése, hogy jegyet is értékesítsen
  • célközönség kizárások
  • milyen elhelyezése legyen a hirdetéseknek

 

Remélem a lényeg érthető! Mindig egy folyamaton viszem végig az embereket, így belekerülnek egy tölcsérbe, egyre többet tudnak meg az eseményről és többet is találkoznak vele. Így a folyamat végére jegyvásárlókká válnak.

Vélemény, hozzászólás?