Nemrég, egy érdekes feladattal találtak meg. Készítenem kellett egy Facebook kampányt, ami támogatja a jegyértékesítését egy spanyol zenekarnak. A plusz kérés az volt, hogy ha lehet a stratégiát is írjam le, hogy a későbbiekben házon belül lehessen elkészíteni a kampányokat.
Mivel nagyon sok komplex jegyértékesítési kampányt készítettem már, megörültem a feladatnak.
Ez a leírás azoknak nyújt segítséget, akik már készítettek Facebook hirdetéseket, és átlátják hogyan is épül fel egy kampány.
Mint általában itt is rendszerben gondolkodunk és az egyik folyamat a másikra épül.
Nem írom le az egész kampány stratégiát, csak a célzást emelem ki, ez az egyik legfontosabb része a kampánynak, remélem így is tudok segíteni olyanoknak, akik valamilyen eseményre értékesítenek jegyeket.
Röviden a folyamat: Minél több releváns emberhez eljuttatjuk a hírt (edukálunk), hogy lesz az esemény, célcsoportokat képzünk a bejövő adatokból, majd jegyet értékesítünk.
A kampány 2 héttel az esemény előtt kezdődik, természetesen ez változhat, annak a függvényében milyen volumenű eseményről van szó. Ha valamilyen gigantikus esemény, amire a rajongók is készülnek, akkor ez lehet sokkal hosszabb időintervallum is.
Facebook stratégia leírása a célközönségek fontosságát megvilágítva:
ELSŐ hét – a fő cél az eseményre minél több embert feliratkoztatni, másodlagos cél jegyet értékesíteni
- célközönségek létrehozása
- esemény létrehozás
- eseményre visszaigazoló kampány készítése 2 célközönségre
Az első hét kampányát két célközönségre célozva készítjük el.
„A” célzás – Hasonmás közönségre (hogy a meglévő rajongókhoz hasonló embereket érjünk el)
Célközönségek:
- Hasonmás (ES, 1%) – Zenekar eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy (ezzel a közönséggel azokat érjük el, akik a Zenekar közönségéhez nagyon hasonlóak, de még nem ismerik magát a Zenekart, szóval releváns remélhetőleg új közönség)
+ Szűkítés érdeklődésre, lokációra, életkorra (az összes kampányban ez követendő)
„B”célzás – Remarketing, azoknak, akik ismerik a Zenekart
Célközönségek:
- Zenekar FB oldallal bármilyen aktivitást mutatók 90 (ismerik a zenekart az elmúlt 3 hónapban valamilyen interakciót is végrehajtottak)
- Zenekar eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy (korábbi eseményekre visszajeleztek már)
- Zenekar videók megnézői 75% (ismerik a zenekart, szeretik a zenéjüket)
MÁSODIK hét – Fő cél a jegyértékesítés másodlagos cél feliratkoztatni az eseményre
- eseményre visszaigazoló (“A”) kampány hasonmásának elkészítése célközönség és kreatív változtatással
- jegyértékesítő (“B”) kampány létrehozása
„A” Esemény kampány- cél eseményre feliratkozás
Célközönségek:
- Zenekar FB oldallal bármilyen aktivitást mutatók 90
- Zenekar eseményeire azt mondták ott leszek
- Zenekar korábbi eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy
- Zenekar videók megnézői 75%
„B” Jegyértékesítő kampány – cél jegyeladási oldallátogatásra (hivatkozáskattintás, vagy vásárlás vége konverzió, ha a facebook pixel be van kötve a jegyértékesítő oldalba) optimalizálni
Legalább 4-5 külön szöveg és kép variáció a hirdetéssorozatban!
Célközönségek:
- Zenekar eseményeire azt mondták érdekel, vagy megy
- Zenekar videók megnézői 75%
- + AKTUÁLIS esemény érdeklődők + elmegyek célcsoport (erre iratkoztattunk fel ők, annyira aktívak és lelkesek, hogy vissza is jeleztek az eseményre így nagy eséllyel vásárolnak is jegyet majd)
A leírásban nem tértem ki olyan fontos dolgokra, mint:
- a költségvetés felosztása az egész kampány során
- hirdetések szövegezése
- esemény felépítése, hogy jegyet is értékesítsen
- célközönség kizárások
- milyen elhelyezése legyen a hirdetéseknek
Remélem a lényeg érthető! Mindig egy folyamaton viszem végig az embereket, így belekerülnek egy tölcsérbe, egyre többet tudnak meg az eseményről és többet is találkoznak vele. Így a folyamat végére jegyvásárlókká válnak.
Nézd meg milyen kampányt készíts, ha ingatlanirodának hirdetsz.