Koronavírus hatása az online értékesítésre és a marketingre

Koronavírus hatása az online értékesítésre és a marketingre

A világjárvány mindannyiunkat egy sor merőben szokatlan és új helyzet elé állít, sokszor kell most kilépnünk a komfortzónánkból. Ezen a nehézségekkel tűzdelt úton együtt kell, hogy végig menjünk!

Milyen hatása lesz/lehet a koronavírusnak az online értékesítésre?

Sok embernek az online vásárlás is kilépés abból a bizonyos komfortzónából. A járvány ideje alatt olyan ember is fog online terméket, vagy szolgáltatást vásárolni, aki eddig valami miatt óckodott online megvenni valamit a neten keresztül.  Jégtörő vásárlások időszaka ez. Mit is nevezünk jégtörő vásárlásnak a marketingben és miért hasznos? Ha valaki valamilyen tevékenységet nem csinált még, sokszor vannak valós vagy vélt félelmei. Nem véletlen született a „minden kezdet nehéz” mondás sem.
Egy olyan időszakban, amikor minden a megszokott kerékvágásában halad, azt szoktuk javasolni, hogy hozzunk létre egy edukációs folyamatot. Amin, ha végigvisszük a látogatót, minden a szolgáltatással vagy termékkel kapcsolatban felmerülő kérdésre megkapja a választ. Így segítve a vásárlást megelőző kétségek megszüntetését, és így lesz a weboldal látogatójából vásárló.

Koronavírus marketing

Mire kényszerít minket a koronavírus, illetve ez a rendhagyó helyzet?

Rákényszeríti azokat az embereket is, hogy online vásároljanak élelmiszert, cipőt, vagy egy vízcsapot…, akik erre egyáltalán nem voltak nyitottak. Sőt, volt legalább 4-5 ellenérvük is, amit a fejükben megfogalmaztak maguknak és nem lehetett meggyőzni őket, hogy az online vásárlás nem az ördögtől való dolog. De az egészség és a biztonság mindent felülír! Sokan belátják, hogy biztonságosabb egy futárral érintkezni csak, mint elmenni egy zsúfolt boltba. A külső kényszer rávesz sokakat, hogy próbálják ki a vásárlás online formáját. Azaz bekövetkezik a jégtörés, ha egyszer ment, a következő vásárlás már könnyebben fog menni és ez a folyamat is eljut a rutin szintig.

Mit tudunk tenni ebben a terhelt időszakban a cégünk marketingjével?

Ügyfelekkel és a kollégákkal is sokat beszélgetünk a kialakult helyzet kezelésével kapcsolatban. Leírok néhány gondolatot, ami megszületett az elmúlt időszakban.

Három lehetőségre láttam konkrét példát (biztos, van sokkal több is):

  • Jegelése a tevékenységnek
    Például a turisztikai szektorban tevékenykedő cégek, nem tudnak most mást csinálni, hibernálják a tevékenységüket. Amit tehetnek, az a kialakult márka erősítése folyamatos kommunikációval. Ez a világjárvány is el fog múlni és amikor vége lesz, az emberek ki lesznek éhezve, hogy menjenek valahova. Így a folyamatosan kommunikáló cégek helyzeti előnyben lesznek azokkal szemben, akik teljesen hagyták kihűlni a célcsoportjaikat a nehéz hónapokban.
  • Átváltás online „üzemmódra”, azaz a tevékenység online folytatása
    Van nagyon sok tevékenység, amit lehet online is folytatni. Egy konkrét ügyfelem a pszichológiai rendelését rakta át online formába és tart üléseket skype-on. De lehet oktatni online zenét, nyelvet, jógát…stb csak a fantázia szabhat határt. Ha valami működik online térben, az a későbbiekben megmaradhat egy plusz szolgáltatásként is.
  • Tevékenység zavartalan folytatása
    Több ügyfelemnél zavartalanul folytatódott a megszokott ügymenet, sőt fel is élénkült, több vásárlás realizálódott, mint az várható lett volna az év ebben az időszakban. Bejöttek a rendszerbe a már említett először vásárló ügyfelek. Illetve a marketing rendszer elérte a fokozottabban internetezőket is.
    Arra kell törekedtünk, hogy minél kényelmesebb legyen azoknak is a vásárlás, akik nem rutinosak.
    Lehet készíteni vásárlási folyamat leírást, lehet figyelni a kiemelt ügyféltámogatásra telefonon, és különféle csatornákon. Továbbá, a hirdetések célzását is bővíthetjük, hogy minden lehetséges érdeklődőt elérjenek a hirdetések.

A világjárvány utáni időszak

Nagyon remélem, hogy a lehetőségekhez mérten a leghamarabb túl lesz a világ ezen a járványon a lehető legkevesebb emberáldozattal. Illetve, a gazdaság is mihamarabb magához fog térni!

Szeretném pozitívan zárni a soraim, ezért néhány gondolatban összefoglalom, hogy milyen pozitív lehetséges hatások realizálódhatnak.

  • Sok embernél, akiket eddig nem lehetett meggyőzni, hogy online vásároljanak, megtörténik a jégtörés. Innentől fogva őket könnyebb lesz online vásárlásra buzdítani.
  • Az emberek többet böngésznek most a neten, jobban van idejük felfedezni új cégeket, márkákat.
  • A márkák be tudnak mutatkozni jobban, végig tudják vezetni a leendő vásárlóinkat az edukációs folyamataikon.
  • A cégek rengeteg visszajelzést fognak kapni első vásárlóktól, illetve stresszes vásárlóktól, akik a vásárlási folyamataikon valahol elakadnak. Erre tekinthetnénk negatív módon, de szerintem ez egy nagyon hasznos hozadék. Hallgassuk meg a panaszokat és tanuljunk belőlük, fejlesszünk a folyamatainkon. Ha egy stresszes időszakban valaki vásárol tőlünk, akkor amikor minden kisimul, biztos, hogy visszatér hozzánk.

Összességében, sok pozitív hatása is lehet ennek a velőtrázóan borzalmas időszaknak. Maradjunk optimisták!

Vigyázzunk egymásra és magunkra is!

Nézz körül az oldalamon, hátha van még olyan tartalom a blogomon, ami hasznos lesz a vállalkozásod számára,

Ha kérdésed lenne, keress nyugodtan!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?