Linképítés okosan – esettanulmány

Sok cég szembesül vele, hogy az organikus keresésnél a honlapja nincs az első 3 helyen, sőt az első oldalon sem. Ilyenkor jön a kérdés, a technikai SEO (onSITE SEO) megtörtént, a Google át tudja járni az egész oldalt kényelmesen, de nem jön a várt eredmény.

Nagyon fontos rangsorolási tényező  Google algoritmusában,  hogy milyen a Google által erősnek tartott weblapról linkelnek át a honlapunkra.

2013-ban egy játéknagykereskedésben dolgoztam főállásban, aminek véges volt a költségkerete, de nagyon fontos szempont volt, hogy organikus keresés által több megrendelést kapjanak és ez ne időszakos legyen szóval organikusan elöl legyen a honlapjuk. Innovatív gondolkodású volt a vezetőség, így egy merész ötletemnek bizalmat szavaztak, ami a következő volt.

Kerüljünk be a hírekbe, de hogy lehetett ezt elérni!?

A cég forgalmazott egy emblematikus játékot a csipegető csibét. Írtam egy cikket a cég honlapjára a csipegető csibe történetéről a pontos gyártási idővel, amit én találtam ki pontos információk erre nincsenek (ennek még fontos szerepe lesz a következőkben). Ezután írtam egy szócikket a wikiepediára,  ahol a pontos gyártási idő is szerepelt. Ezt úgy időzítettem, hogy egy hírszegény uborkaidőszakra essen a születésnap. Amikor a wikipedia cikket is jóváhagyták, akkor írtam egy MTI hírt, amit ugye minden szerkesztőség megkap. Innentől nem volt más dolog csak várni, illetve néhány újságíró ismerősnek felhívtam a figyelmét a dologra.
Először az MTV híradóba került be, mint hír, aztán szépen sorban, megjelent az RTL híradóban is, majd az összes nagy akkori internetes hírportál (nepszabadsag.hu, nlcafe.hu, szeretlekmagyarorszag…összesen 17 weblapon jelent meg valamilyen formában a hír) is átvette a hírt. Így nagyon értékes visszalinkeket szereztünk az oldalnak. Az akció sikeressége honlap forgalmán is erősen érezhető volt már az első hónapot követően.

Már több, mint 6 éve kiléptem a cég életéből, de ha rákeresek a témakörre, még mindig előkelő helyen szerepel a találati listában.

Ezzel az esettanulmánnyal azt szerettem volna szemléltetni, hogy egyrészt az online marketing egy nagyon kreatív műfaj, ennek ellenére viszonylag kevés pénzből sok időráfordítással és tudatos tervezéssel is el lehet érni nagyon nagy eredményeket.

 

Szemezgetés az akkor megjelent cikkekből:

Nol.hu

szeretlekmagyarorszag.hu

MTV hiradó

Vélemény, hozzászólás?