Linképítés okosan – esettanulmány – Offsite SEO

Sok cég szembesül vele, hogy az organikus keresésnél a honlapja nincs az első 3 helyen, sőt az első oldalon sem. Ilyenkor jön a kérdés, a technikai SEO (onSITE SEO) megtörtént, a Google át tudja járni az egész oldalt kényelmesen, de nem jön a várt eredmény.

Nagyon fontos rangsorolási tényező  Google algoritmusában,  hogy milyen a Google által erősnek tartott weblapról linkelnek át a honlapunkra.

2013-ban egy játéknagykereskedésben dolgoztam főállásban, aminek véges volt a költségkerete, de nagyon fontos szempont volt, hogy organikus keresés által több megrendelést kapjanak és ez ne időszakos legyen szóval organikusan elöl legyen a honlapjuk. Innovatív gondolkodású volt a vezetőség, így egy merész ötletemnek bizalmat szavaztak, ami a következő volt.

Kerüljünk be a hírekbe, de hogy lehetett ezt elérni!?

  1. Az ötlet és az előkészítés

    A cég forgalmazott egy emblematikus játékot, a csipegető csibét. Ennek története adta az ötlet alapját:
  • Írtam egy cikket a cég honlapjára a csipegető csibe történetéről, beleértve a pontos gyártási időt, amit valójában én találtam ki (pontos információk nem álltak rendelkezésre), ebből kiszámolható volt egy kerek évszám, azaz „55 éves lett a magyarok emblematikus játéka a csipegető csibe”. Ez a rész később még fontos szerepet kapott.
  • Ezt követően készítettem egy szócikket a wikiepediára amelyben a „pontos gyártási idő” is megjelent.
  1. Stratégiai időzítés
    A kampány időzítését egy hírszegény uborkaszezonra helyeztem, amikor nagyobb eséllyel kapnak fel egy születésnapi témát. Amikor a Wikipédia-szócikket jóváhagyták, elküldtem egy hírt („55 éves lett a magyarok emblematikus játéka a csipegető csibe”) az MTI-nek, amit minden szerkesztőség megkapott.
  2. A média megdolgozása
  • Néhány újságíró ismerős figyelmét külön is felhívtam az eseményre.
  • Az első áttörés az MTV híradójában történt, ahonnan a hír gyorsan terjedni kezdett.
  • Sorra jelent meg az RTL híradóban, majd az akkori nagy internetes portálokon is (például nepszabadsag.hu, nlcafe.hu, szeretlekmagyarorszag.hu stb.).

Összesen 17 weboldalon publikálták valamilyen formában a hírt.

  1. Eredmények
  • A kampány rendkívül értékes visszalinkeket hozott a cég honlapjának, amelyek jelentős mértékben hozzájárultak az oldal keresőoptimalizálásához.
  • Az oldal forgalma már az első hónapban érezhetően növekedett.
  1. Hosszútávú hatás
    Évekkel később, a cég elhagyása után is, ha rákeresek a témára, a kapcsolódó találatok még mindig előkelő helyen szerepelnek a keresőmotorokban.

Mit tanulhatunk ebből?
Ez az esettanulmány remek példa arra, hogy:

  • Az online marketing kreativitást és stratégiai gondolkodást igényel.
  • Viszonylag kevés költséggel, de tudatos tervezéssel és kitartással is el lehet érni kiemelkedő eredményeket.
  • Egy jól időzített, jól megírt és megfelelően célzott kampány komoly médiafigyelmet hozhat egy kisvállalkozásnak is.

Szemezgetés az akkor megjelent cikkekből:

Nol.hu

szeretlekmagyarorszag.hu

MTV hiradó

Ha elolvastad ezt a cikket biztosan érdekel, hogy milyen részegységekből áll egy SEO-s megbízás és jellemzően milyen összeg az amiért a keresőoptimalizálást el lehet végeztetni.

Ha segítségre van szükséged keress bátran!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot: