Sok cég szembesül vele, hogy az organikus keresésnél a honlapja nincs az első 3 helyen, sőt az első oldalon sem. Ilyenkor jön a kérdés, a technikai SEO (onSITE SEO) megtörtént, a Google át tudja járni az egész oldalt kényelmesen, de nem jön a várt eredmény.
Nagyon fontos rangsorolási tényező Google algoritmusában, hogy milyen a Google által erősnek tartott weblapról linkelnek át a honlapunkra.
2013-ban egy játéknagykereskedésben dolgoztam főállásban, aminek véges volt a költségkerete, de nagyon fontos szempont volt, hogy organikus keresés által több megrendelést kapjanak és ez ne időszakos legyen szóval organikusan elöl legyen a honlapjuk. Innovatív gondolkodású volt a vezetőség, így egy merész ötletemnek bizalmat szavaztak, ami a következő volt.
Kerüljünk be a hírekbe, de hogy lehetett ezt elérni!?
- Az ötlet és az előkészítés
A cég forgalmazott egy emblematikus játékot, a csipegető csibét. Ennek története adta az ötlet alapját:
- Írtam egy cikket a cég honlapjára a csipegető csibe történetéről, beleértve a pontos gyártási időt, amit valójában én találtam ki (pontos információk nem álltak rendelkezésre), ebből kiszámolható volt egy kerek évszám, azaz „55 éves lett a magyarok emblematikus játéka a csipegető csibe”. Ez a rész később még fontos szerepet kapott.
- Ezt követően készítettem egy szócikket a wikiepediára amelyben a „pontos gyártási idő” is megjelent.
- Stratégiai időzítés
A kampány időzítését egy hírszegény uborkaszezonra helyeztem, amikor nagyobb eséllyel kapnak fel egy születésnapi témát. Amikor a Wikipédia-szócikket jóváhagyták, elküldtem egy hírt („55 éves lett a magyarok emblematikus játéka a csipegető csibe”) az MTI-nek, amit minden szerkesztőség megkapott. - A média megdolgozása
- Néhány újságíró ismerős figyelmét külön is felhívtam az eseményre.
- Az első áttörés az MTV híradójában történt, ahonnan a hír gyorsan terjedni kezdett.
- Sorra jelent meg az RTL híradóban, majd az akkori nagy internetes portálokon is (például nepszabadsag.hu, nlcafe.hu, szeretlekmagyarorszag.hu stb.).
Összesen 17 weboldalon publikálták valamilyen formában a hírt.
- Eredmények
- A kampány rendkívül értékes visszalinkeket hozott a cég honlapjának, amelyek jelentős mértékben hozzájárultak az oldal keresőoptimalizálásához.
- Az oldal forgalma már az első hónapban érezhetően növekedett.
- Hosszútávú hatás
Évekkel később, a cég elhagyása után is, ha rákeresek a témára, a kapcsolódó találatok még mindig előkelő helyen szerepelnek a keresőmotorokban.
Mit tanulhatunk ebből?
Ez az esettanulmány remek példa arra, hogy:
- Az online marketing kreativitást és stratégiai gondolkodást igényel.
- Viszonylag kevés költséggel, de tudatos tervezéssel és kitartással is el lehet érni kiemelkedő eredményeket.
- Egy jól időzített, jól megírt és megfelelően célzott kampány komoly médiafigyelmet hozhat egy kisvállalkozásnak is.
Szemezgetés az akkor megjelent cikkekből:
Ha elolvastad ezt a cikket biztosan érdekel, hogy milyen részegységekből áll egy SEO-s megbízás és jellemzően milyen összeg az amiért a keresőoptimalizálást el lehet végeztetni.
Ha segítségre van szükséged keress bátran!