Kalkuláljunk együtt, hogy mennyibe fog kerülni a marketingkampányod és milyen megtérülés várható.

Sokszor előjön az a kérdés, hogy mennyit kellene költeni egy Facebook vagy egy Google ads kampányban. Remélem, hogy ez a kalkuláció segítségedre lesz!

A vállalkozásod foglalkozzon szolgáltatással vagy értékesítsen termékeket, tudnod kell, hogy egy konverzió (beteljesült vásárlás vagy szolgáltatás megrendelés) mennyi hasznot (az az összeg, ami megmarad minden felmerülő költséged, -kivéve a marketingköltség- levonása után egy konverzióból) hoz neked.

Kezdjük a kalkulációt!
Kötelező kitölteni = ×

Haszon egy terméken vagy szolgáltatásodon: A mező kitöltése kötelező! Ft ×

Egy konverzióra fordítható összeg maximuma:  A mező kitöltése kötelező! Ft ×
/Átlagos összeg, amiből egy konverzió létrejön, 2000-4000 Ft, de ez az szám lehet jóval több és jóval kevesebb is, ha futtatál már kampányt tudod a körülbelüli mennyi volt, ha nem számolj 4000 Ft-al/

Kampánykezelés havi díja:  A mező kitöltése kötelező! Ft ×
/Egy FB vagy Google ads kampánykezelési díja 70-150.00 Ft között mozog átlagosan. Függ a kampány bonyolultságától, hirdetések számától, mennyire sokszor kell változtatni… erről bővebben itt olvashatsz./

Kampányköltés havi összege: A mező kitöltése kötelező! Ft ×
/Egy kampánynak el kell költenie minimum 100.000 Ft-ot egy hónapban, hogy lássunk adatokat, lehessen optimalizálni. Ez is nagyon cégfüggő, látatlanban nehéz megmondani az optimális költési összeget./

Egy hónapban a minimálisan elérendő konverziók száma a nullszaldóhoz:   Automatikusan kiszámolja
/A nullszaldó (break even) az a pont, amikor a kiadások és a bevételek kiegyenlítik egymást: nincs se nyereség, se veszteség./

A maximálisan elérhető konverziók száma:   Automatikusan kiszámolja

A reklámköltségek levonása után maradt havi nyereség, a maximum konverzióval számolva: Ft Automatikusan kiszámolja

ROI: Automatikusan kiszámolja
/A ROI a Return on Investment, azaz megtérülés rövidítése. A ROI-szám ebben a szegmensben a marketingköltség és az általa realizált nyereség arányát mutatja. Valójában azonban a ROI számokat általában éves megtérülési arányként szokták értelmezni./

ROI képlete: (haszon-marketingköltségek) / marketingköltségek * 100

2 fontos dolog, hogy jól tudj kalkulálni.

  1. Ma Magyarországon 1-3% közötti konverziós érték egy honlapnak már (nagyon) jónak mondható. Szóval, 100 látogatóból, ha 1-3 ember konvertál az már egy szuper adat.
    Ha már van honlapod és értékesítesz is rajta, akkor látod, hogy egy hónapban hány látogatód van és ezek a látogatók hány konverziót realizálnak. Ez is nagy segítség, amikor a számokat megadod (főleg az egy konverzióra szánt összegnél), hogy egy reális kalkulációt kapj.
  2. A konverziószámot nem lehet a végtelenségig emelni a kampányköltés növelésével. Ebben a kalkulációban csak nyers matek szerepel, az nem hogy az adott terméknek vagy szolgáltatásnak mekkora a felvevőpiaca.

Minden vállalkozás és üzlet más és más!

Ez a kalkuláció egy nyers steril számítás, ami semmilyen külső körülményt nem vesz figyelembe.

Ha például kertész vagy, akkor egy ügyfél megszerzésére szánhatsz akár 30-40.000 forintot is, mert szinte biztos, hogy több szezonon keresztül biztosít munkát neked ha elégedett a szolgáltatásoddal, sőt valószínű, hogy ajánlani is fog.
Egy fogorvosnál is hasonló a helyzet, vissza fognak járni hozzá a páciensek ha elégedettek, akár hosszú évtizedeken át, ebben a szakmában is nagyon erős az ajánlás által érkezett új páciens.
De ha egy olyan termék értékesítésével foglalkozol, amit az ember 10 évente egyszer vesz meg, mondjuk beépített konyhabútorok gyártásával foglalkozol, ott “csak” az ajánlásra számíthatsz, évenkénti újra vásárlásra nem.
Még sorolhatnám a példákat, de remélem ebből lehet látni, hogy minden marketingtevékenységet és a használt marketingeszközt az adott cégre kell szabni.

Remélem tudtam segíteni a költségek kalkulálásban és most már jobban átlátod, hogy mennyit érdemes költened egy-egy kampányban.

Számodra hasznos lehet a webshop hirdetése című cikkem is.

Ha szeretnéd, hogy együtt gondolkodjunk a kampányod számain, keress meg az elérhetőségeim egyikén!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

Vélemény, hozzászólás?