Hogyan építs egy marketing rendszert, ha ingatlanokat szeretnél értékesíteni?
Ez a cikk azoknak az ingatlanosoknak/ingatlanirodáknak szól, akik szeretnék kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.
Sok ingatlanosnál és ingatlanirodánál örök kérdés, hogy hol hirdessen, melyik a legjobban működő platform az ingatlanok meghirdetésénél, honnan jön a legtöbb megkeresés.
Mindegyik ingatlanos fejében megvannak a masszív nagy oldalak, ahol kötelező megjelenni ( a .Com, Jofogás, Ingatlanbazar, megveszLak, Otthontérkép, Facebook csoportjai akár a Posztolom segítségével kötegelve…még sorolhatnánk) kb. 5-15 oldal van ma a hazai szintéren, ahova érdemes feltölteni ingatlanokat lokációtól függően.
Az ingatlan meghirdetésével általában nincs is gond, de egy fontos lépést kihagy a rendszeréből az ingatlanosok 95%-a. Ez a saját honlap és annak a megfelelő használata. Miért fontos egy honlap a megfelelő technikai beállításokkal? Azért mert a segítségével lehet releváns célközönséget generálni, akiket költséghatékonyan el lehet érni.
Egy példában bemutatva ez a következőképp néz ki a folyamat:
- Az ingatlan meghirdetése a megfelelő nagy platformon
Nagyon fontos, hogy erről a platformról tereljük a látogatót a saját honlapunkra. Ha van lehetőség kifelé mutató linket elhelyezni a szövegben mindenképpen helyezzük el az ingatlan URL-jét. Ha erre nincs lehetőség, akkor konkrétan írjuk le, hogy milyen szóösszetételre jön elő az ingatlanos oldalunk. Például így: Ha több képet megnézne az ingatlanról a honlapunkon megteheti, látogasson el a zebraingatlan.hu oldalra, vagy egyszerűen írja be a keresőben „Zebra Ingatlan”. - Ha a honlapunkra érkezőkből készítsünk remarketing célközönséget
A későbbiekben ezzel a közönséggel tudunk majd tovább dolgozni. - Edukációs cikkek mutatása
A céloknak megfelelően felépített edukációs cikkek megmutatása a célközönségünknek. - Ingatlan, ingatlanok újbóli megmutatása a saját honlapunkon
Lássuk hogyan néz ki egy alap marketinges modell, amit egy ingatlanos hatékonyan tud használni.
Meg lehet figyelni, hogy egy átgondolt kampány nem csak az ingatlan valamelyik portálra való felrakást jelenti. Ha egy megtervezett rendszert építünk fel, akkor már az online térben megkezdődik a bizalomépítés.
A felvázolt kampányszerkezet és az edukációs cikkek témáit nyilván egyéni igényekre kell szabni. Ha az ember egy újépítésű projektet értékesít, vagy nyaralókat a Balaton partján más lesz az edukációs cikkek témája és maga a kampány felépítése is változhat. Ezzel az írással szerettem volna megmutatni, hogy mennyi lehetőség van még, ha az ember kihasználja az online marketing nyújtotta lehetőségeket.
Fontos megemlíteni, hogy egy hasonló rendszert olyan ingatlanirodának érdemes felépítenie, akinek a portfóliójában van minimum 20-100 ingatlan. Mert kell egy bizonyos látogatószám, hogy megfelelően lehessen szegmentálni és létrehozni célcsoportokat.
Ha ingatlanirodád van és még nem használod ki az online marketing által nyújtott lehetőségeket, remélem meghoztam a kedved hozzá!
A cikkben szereplő fontosabb fogalmak magyarázata:
Remarketing jelentése
Amikor a weboldal vagy FB oldal korábbi látogatóit egy hirdetéssel újra megcélzod.
A Facebooknál addig nem lehet használni ilyen listát, amíg a célközönség el nem érte a 100 főt.
Célközönségek
Azon emberek szegmentált csoportja, akiknek el szeretnénk juttatni a hirdetéseinket.
Hasonmás célközönség
A hasonmás célközönség segítségével hirdetéseiddel olyan új embereket érhetsz el, akiket vélhetően érdekelne a vállalkozásod, ugyanis tulajdonságaikat tekintve hasonlítanak a meglévő ügyfeleidre.
Érdeklődés alapú célzás
Meghatározott érdeklődési körök, szándékok és demográfiai adatok alapján, összeállított felhasználói csoport. Jelen esetben ingatlanok iránt érdeklődő emberek.
Nézz körül a honlapomon, olvass bele a blogomba és keress bátran, beszélgessünk a céged marketingjéről!