Webshop hirdetés 2024-ben

Ebben a cikkben összefoglalom azt a hirdetési folyamatot, amit érdemes alkalmazni akkor, ha webáruházad / webshopod van. Leírom a folyamatot és bemutatok egy olyan gyakorlatot, amit napi szinten használunk és fejlesztünk egy-egy webshop reklámozása kapcsán.

A cikk a saját és kollégáim tapasztalata alapján készült. Napi szinten kezelünk hirdetéseket több tíz, átlagosan évi 200-500 milliós bevételű webshopnak, ezáltal naprakész és gyakorlati ismeretekkel rendelkezünk webshop hirdetés menedzselése terén.

Ez a cikk hosszú, azoknak ajánlom a végig olvasását, akik rendelkeznek webáruházzal és szeretnék hatékonyabban elkölteni a hirdetésre szánt összegeket.

Amiről szó lesz a cikkben:

  • Alap jól működő kampányszerkezet felvázolása
  • Költés és a tranzakció (konverzió) összefüggése
  • Hirdetéseket befolyásoló egyéb tényezők
  • Egyéb eszközök, amik hatékonyan hozhatnak forgalmat a webáruházadba

Egy jól felépített hirdetési kampányban az egyik eszköz segíti a másikat és a Google Ads és a Facebook is szerepel benne.

Így néz ki egy alap kampányszerkezet:

  1. Google Ads hirdetés

Google Ads segítségével az aktív keresőket tereljük a honlapra (megfelelő érkeztetőoldalra), akik problématudattal rendelkeznek, a megfelelő kulcsszavakat ismerik a kereséshez.

Kampányelem I. – Kereső hirdetés
Célzás: keresés alapon
Eredmény: ez a legrelevánsabb célközönség vásárlás az eredmény

Kampányelem II. – Vásárlás (pl Pmax vagy shopping)
Célzás: vegyes célzás érdeklődők, hasonmás, remarketing.
Lehet fókuszálni változatos célzással és költéssel azokra a kampányelemekre, amik a leghatékonyabban értékesítenek.
Eredmény: vásárlás

  1. Facebook hirdetés

Facebook segítségével változatos célzással tudjuk bemutatni a webáruházunk termékeit a látogatónak.

Kampányelem I. – Post boost
Célzás: hideg célzás érdeklődés alapon
Eredmény: Releváns célközönség építés nagyon olcsón

Kampányelem II. – Edukálás
Célzás: vegyes célzás érdeklődés és azoknak az embereknek a célzásával, akik valamilyen aktivitást mutattak az insta és FB oldallal kapcsolatban, de még nem kedvelték azokat.
Eredmény: Bizalom építése a webáruházzal kapcsolatban és a termékek alapos bemutatása.

Kampányelem III. – Vásárlás
Célzás: vegyes célzás érdeklődők, hasonmás, remarketing. Itt lehet már fókuszálni a költéssel azokra a kampányelemekre koncentrálva, amik a leghatékonyabban értékesítenek.
Eredmény: vásárlás

Költés és a tranzakció (konverzió) összefüggése

Költés

Mindenképp el kell érni egy olyan megfelelő méretű célközönséget, akikből megfelelő számú vásárló válhat. A fent leírt kampányszerkezethez szükség van legalább havi 4-600e Ft-ra. A költés és a tranzakciók száma összefüggésben van, lássuk hogyan.

Tranzakció szám

Ahhoz, hogy minden kampány megfelelően tudjon optimalizálni termékértékesítő kampányelemenként szükség van legalább 50 konverzióra 7 nap alatt (Facebooknál van így). Minél több konverzió teljesül, annál eredményesebben tud optimalizálni egy-egy kampányelem.

Tudom, hogy nem minden webáruház tulajdonos tud elkölteni 4-600e Ft-ot hirdetésre.
Ezekben az esetekben számít nagyon a tapasztalat, szerencsére a nagyobb költésű fiókokból érkezik annyi gyakorlati tudás, amivel ki lehet választani azokat a kampányelemeket, amik a kisebb költésű fiókoknál is hatékonyan tudnak működni.

Hirdetéseket befolyásoló további tényezők

A teljesség igény nélkül felsorolok néhány olyan tényezőt, ami nagyban befolyásolja egy webshop eredményességét.

Skálázhatóságról
Mindenképp olyan kampányszerkezetben gondolkodok, ami skálázható, azaz benne van a növekedés lehetősége. Ha célzottan egy-egy kampányelemre többet költünk, akkor a vásárlások száma növekszik, mind ezt úgy, hogy pontosan tudjuk a kampány melyik eleme mit tesz hozzá a vásárlási folyamathoz.

Termék feedek
Nagyon fontos egy webáruház hirdetése esetében, hogy megfelelően működjenek, és jól fel legyenek paraméterezve a termék feedek. Hiszen a dinamikus kampányelemek (katalógus, shopping…) ezek alapján épülnek fel. Minden esetben ezek a kampányelemek adják az értékesítés gerincét.

AI vezérelt kampányelemek használata
Példaként a Facebook Advantage+ kampánytípusnál írom le a tapasztalatokat, ez majd minden marketingeszköznél hasonló.

Előnye:
Egy alap tudással rendelkező ember is el tud indítani egy ilyen kampányt, ha nincsenek különös igények, a piac tesztelésére vagy célközönség „bemelegítő” kampánynak kimondottan jó lehet.
Hátránya:
1. Nem skálázható, ezt kifejtem, hogy lehessen érteni. A cikk elején felvázolt kampányszerkezet a leghatékonyabb, mert ki lehet tesztelni, hogy melyik kampányelem mit ad hozzá a cél elérséhez, ami a vásárlás egy webshopnál. Ha ez megvan, mi tudjuk meghatározni, hogy melyik kampányelem milyen súllyal kőltsön. Az advantage kampánytipusnál nem lehet látni, hogy mi is hoz eredményt pontosan és sarkítva csak annyit tudunk meghatározni mennyi legyen a költés, a miérteket és a hogyanokat nem látjuk.
2. Egyedi vagy ideiglenes akciók, üzenetek nagyon nehezen integrálhatók ezekbe a hirdetésekbe.
3. Nehezen variálható más kampány típusokkal, az Advantage+ kampányelem kanibalizálja a többi kampány típust.

Egyéb eszközök, amik hatékonyan hozhatnak forgalmat a webáruházadba.

  • Keresőoptimalizálás
    Ezt azért írom az első helyen, mert szinte kötelező lenne ezzel is foglalkozni. Ha az weboldal organikusan releváns keresésre az első 5 találatban szerepel, nagyon meg tudja dobni az értékesítést.
  • Árösszehasonlítók, különféle marketplace helyek
    Hatékonyan lehet forgalmat terelni és értékesíteni az ilyen helyeket. Át kell gondolni, ki kell tesztelni, hogy érdemes-e ezeket az eszközöket is aktívan használni.
  • PR cikkek, influancer együttműködések
    Drága műfaj, és nehezen mérhető a hatásossága. De van olyan iparág, ahol aktívan használják és nagyon jól működik.
  • E-mail marketing
    Még mindig nagyon hatékony módszer az értékesítésben.
  • Tiktok
    A cikk írásakor (2024) már van lehetőség katalógus típusú hirdetésre, ami termék feedből építkezik és kimondottan webshopoknak van kitalálva, de még nem működik olyan hatékonyan, mint a FB vagy Google ads.
    Viszont ha van olyan virális mindig megújuló tartalom, ami organikusan is sok emberhez ér el, akkor az nagyon meg tudja dobni az értékesítést.

Remélem tudtam adni egy irányt, ami mentén meg tudod vizsgálni a futó kampányodat, illetve ha még csak most kezdesz neki, akkor jó kiindulópont ez a cikk számodra.

Hasznos tartalom lehet még számodra:

Mitől működik egy Facebook hirdetés.

Weboldal audit.

Ha segítségre lenne szükséged kampánykezelésben, keress bátran:

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

 

Vélemény, hozzászólás?