Online marketing kiszervezése, avagy hogy és mikor érdemes online marketing szakértő segítségét kérni.
Ebben az írásomban szeretném összefoglalni, hogy a KKV szektorban kinek és mikor éri meg kiszervezni az online marketing tevékenységét.
Házon belüli marketinges talán a legjobb választás minden cégnek.
Egy online marketinggel foglalkozó szakember fizetése tudásszinttől függően (MITO 2022-es felmérése szerint)
Már 2022-ben nettó átlag 500 ezer forintot körül kerestek a senior online marketingesek tudásszíntől függően. Ez munkáltatói oldalról kb. 900 ezer forint a ténylegesen befizetett adó és járulékokkal együtt.
Ezt az elején azért írtam le, mert ennyibe kerülne egy friss tudású szakembert foglalkoztatni, aki képes összefogni egy cég online marketing tevékenységét. Szerencsés esetben azokat a marketing csatornákat professzionális szinten kezelni is tudja a szakember, amikre a cégednek szüksége van.
Ebben az esetben véleményem szerint, a marketinges képzésére mindig érdemes költeni, hogy a tudása naprakész legyen.
Ha arra nincs mód, hogy egy belsős marketingest foglalkoztasson a cég, akkor jöhet számításba a kiszervezés valamilyen formája.
Ha van marketinggel foglalkozó személy a vállalkozásban, akinek van egy alapos tudásbázisa a marketingben és ismeri az adott vállalkozás piaci tényezőinek a sajátosságait az a legjobb megoldás. Ilyenkor remek lehet egy külsős szakembert csak akkor bevonni, hogy bizonyos marketing eszközöket és folyamatokat építsen be a marketing gépezetbe.
Ha nincs tényleges ember, aki foglalkozik a cégedben a marketinggel, de szükséged van rá, az egy kicsit nehezebb helyzet. Ilyenkor az iparággal is meg kell ismertetned a céget, vagy külsős szakembert, hogy megfelelő eszközöket tudja neked ajánlani a marketing stratégiád felépítéséhez, vagy újra gondolásához. Ilyenkor jellemzően egy egész marketing tervet/ stratégiát is a megbízott cég készíti.
Összefoglalva pontokba az optimális marketing kiszervezési eseteket:
- Néhány vagy konkrét marketing projekt, illetve feladat kiszervezése,szóval csak részleges kiszervezés.
Ez akkor optimális, ha rendelkezel marketingessel csak neki idő vagy tudásbéli kapacitása nincs meg az adott projekthez/feladathoz, új marketing eszköz bevezetéséhez. - Már egy meglévő marketing terv teljes kivitelezése.
Itt feltétel, hogy legyen egy pontos, már elkészített marketing terv. - Marketing jelenlét megtervezése és operatív végrehajtása. Ebben az esetben a teljes marketing folyamat kiszervezéséről beszélhetünk.
A 2.,3. pontban leírtaknál is jó ha van a cégben olyan ember, aki ért a marketinghez, de úgy is neki lehet kezdeni, hogy a folyamat elejétől a végéig a cégvezetővel vannak egyeztetve a soron következő stációk.
5 előny, ami miatt megéri kiszervezni az online marketing folyamatokat
- A belső szaktudás gyakran nincs olyan mély az egyes részfeladatokban, mint egy gyakorlattal rendelkező alvállalkozónak illetve csapatának.
- Ismeret, tapasztalat, amely a gyakorlatban felhasználható folyamatokat takar (know-how)
A külsős online marketing tanácsadók egyszerre több cégnek dolgoznak, így kipróbált folyamatokat lehet átültetni egy-egy cég stratégiájába. - A kiszervezés költsége arányaiban kedvezőbb a foglalkoztatási költségeknek.
- „Külső szem” effektus, egy marketing tanácsadó olyan pótolni való lyukakat, tennivalókat is meglát, a folyamatokban, amit belülről a rutin miatt nehezen, vagy egyáltalán nem lát senki, aki az adott cégben dolgozik.
- Egykapus kommunikáció
Nagyon fontos, hogy egy emberrel tudunk kommunikálni végig. Még, ha több szakember is kezeli az egyes marketing eszközöket (Facebook, Adwords, programozó, SEO…stb) van lehetőség egy olyan emberrel átbeszélni a folyamatokat, aki át tudja fordítani az esetleges szakzsargont egy érthető nyelvezetre.
Ha ezt az oldalt olvasod, biztos vagyok benne, hogy érdekel milyen árakkal dolgozom.
Ide kattintva megnézheted milyen árakra számíthatsz ha bizalmat szavazol nekem.
Ha felkeltettem az érdeklődésed a marketing kiszervezésével kapcsolatban, keress bátran!