A honlapod segíti az online marketinged? – weboldal audit

A sikeres online marketing feltétele a megfelelően felépített és működő honlap.

Ebben a cikkeben összefoglalom, hogy mire ügyelj, hogy a honlapod ki tudjon szolgálni egy jól megtervezett marketing stratégiát. A cikk elolvasása után csinálhatsz egy gyors weboldal auditot.

Ha még csak most tervezel honlapot készíttetni, vagy már van működő weblapot, egyaránt hasznos lehet ez az áttekintés. Látni fogod milyen technikai és tartalmi követelményeknek kell megfelelnie a lapodnak, hogy egy jól konvertáló marketing kampányt tudj a segítségével futtatni.


Technikai követelmények, amiknek meg kell felelnie a honlapnak:

Analitika

Ha marketing kampányt futtatsz elengedhetetlen, hogy az eredményeket mérd valahogy. A legelterjedtebb analitika eszköz a Google Analytics. Azon felül, hogy fut a honlapodon egy Analytics az is fontos, hogy megfelelően legyen beállítva, egy jól setup-olt analitikai eszköz hatalmas segítség a marketinges döntések meghozásában.

Pixelek és Apik

Mindegyik nagy marketing platformnak (Facebook, Google…stb.) van valamiféle pixele (képpontja). Ez egy olyan kód, amit a weboldal forráskódjában kell elhelyezni, ez pedig lehetőséget nyújt arra, hogy célzott hirdetéseket (remarketinget) lehessen megjeleníteni az oldalra látogatók számára, illetve a megfelelő konverziómérésben is szerepet játszik.

Feedek

Ez szolgál az esetleges termékeid automatikus elküldésére a különféle hirdetési rendszerekbe (Katalógus, shopping kampányok, különféle ár összehasonlító…stb.)
Ez különösen fontos, ha webáruházat üzemeltetsz és Facebookon és Google ads-ben is futtatsz hirdetéseket

Recorder programok

Nagyon fontos, hogy tudjuk és meg is értsük miért és hol akadnak el a tervezett folyamatok a honlapon. Ebben segít ha pontosan látjuk az egérmozgásokat és a honlapon belüli navigálásokat.
Több olyan recorder program létezik, aminek a segítségével videófelvételt készíthetünk, így láthatóak a weboldaladra érkezők tevékenységei.

Search Console

A Google saját eszközének a segítségével átfogóbb képet lehet kapni arról, hogy a Google hogyan látja a honlapod, sőt, sok esetben javíthatsz is a feltárt hibákon. Mindenképp javasolt ennek az eszköznek a használata.

Keresőoptimalizálási lehetőségek

Azért fontos, hogy SEO barát legyen az oldal, mert az elősegíti, a Google-nek, hogy a lehető legkönnyebben át tudja járni és meg tudja érteni a honlapunkat. Ezáltal könnyebben kerül előkelő helyre az oldalunk a Google találati listán.
Néhány dolgot említek csak példaként: barátságos url, robot.txt, automatikusan frissülő sitemap.xml file

Betöltési sebesség (A honlap megfelelő gyorsasága)

A honlap megfelelő betöltési sebessége fontos a Google-nek és a látogatónak egyaránt! Így érdemes erre a tényezőre figyelmet fordítani.

 

A honlap formai és tartalmi követelményei:
Sorra veszem azokat a dolgokat, amik konverziónövelő hatásúak lehetnek függetlenül attól, hogy a céged mivel foglalkozik.

ÁSZF
Minden részletesen és világosan le legyen benne írva. Ez azért fontos, mert az egyes marketing eszközök is tilthatnak emiatt a GVH is büntethet, de a legfontosabb, hogyha a látogatónak valami nem világos eláll a vásárlástól.
Olyan dolgokra gondolok, hogy egyértelmű és könnyen megtalálható legyen, a:

  • fizetési lehetőségek, módok
  • visszaküldési költségek
  • szállítás költségek

Bemutatkozó oldal, “Rólunk” oldal

A bemutatkozó oldal részletes és reputáció építő legyen.
Ez azért fontos, mert minden a látogatót itt tudjuk megismertetni cégünk szolgáltatásaival, termékeinkkel. Egy jól összerakott „Rólunk” oldallal pozitív képet tudunk kialakítani a cégünkről, aminek a következtében több megrendeléshez jutunk.

Kapcsolat/vásárlás

A vállalkozások jelentős részének a fő célja, hogy vagy kapcsolatba lépjen a látogató vagy vásároljon a honlapon. Ezért kiemelt fontossággal bír, hogy ez a rész maximálisan ki legyen tesztelve és minden körülmények között egyszerűen működjön.

Blog/hírek oldal

Van olyan jellegű hely az oldalon, ahol lehet rendszeresen tartalmakat publikálni?

Ez több dolog miatt lehet fontos:

  1. A marketing stratégiánkban gyakran szerepel egy edukációs fázis, amiben cikkeken vezetjük végig az érdeklődőket
  2. Keresőoptimalizálás szempontból fontos az oldallal kapcsolatos releváns tartalmak elhelyezése az oldalon.

Responsive kinézet

Nagyon fontos, hogy a honlapod minden platformon megfelelően jelenjen meg. Erre a tényezőre különösen figyelj oda!

 

Ha idáig eljutottál a cikk olvasásában, akkor most már átlátod, hogy melyik tényező miért fontos.  Arra bátorítalak, hogy nézd át a honlapod és ha találsz olyan pontot, amit hiányzik pótold!

Ha még nem rendelkezel honlappal, vagy épp egy új honlapon gondolkozol, akkor ez a lista egy jó mankó lehet számodra, ezekre mindenképp figyelj oda.

Gyors ellenőrzőlista:

Technikai

  • Google Analítics bekötési lehetőség
    Vagy ha más analitikát használsz, akkor azt, de a honlapod látogatottságát mindenképp érdemes figyelemmel kísérned.
  • Pixel vagy API megfelelő bekötési lehetőség
    Annak a platform pixelének a bekötési lehetősége, amit használni szeretnél.
  • Termék feedek exportálási lehetőség
  • Hotjar bekötési lehetőség (vagy más recorder program)
  • Search Consol
  • Keresőoptimalizálási lehetőségek
  • Megfelelő sebesség, honlap betöltési idő

Formai/tartalmi

  • ÁSZF
  • Megfelelő bemutatása a cégnek – Rólunk oldal
  • Blog/hírek oldal
  • Megfelelő kapcsolatfelvételi lehetőség
  • Responsive honlap

Biztos vagyok benne, hogy a felsoroltak pótlásával, vagy megfelelő beállításával tudsz növelni a honlapod bevételein!

 

Olvasd el milyen költségekre számíthatsz, ha a Facebook kampányod kiszervezed egy marketing ügynökségnek.

Ha segítségre van szükséged online marketinggel kapcsolatban, keress bátran!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

Vélemény, hozzászólás?