Boutique marketing ügynökség

Mi is a boutique marketing ügynökség?

A „boutique” (butik) egy francia szó, ami olyan kisebb, szofisztikált üzletet jelent, ami máshol nem kapható különlegességekkel kápráztatja el vevőit. A magyar marketing ügynökségek között is vannak olyanok, akik nem a mennyiségi szolgáltatásra, hanem a minőségre fektetik a hangsúlyt.

Boutique marketing ügynökségi létnek nincs kőbevésett szabályrendszere, ez egy szemlélet, aminek a meghatározó (online ügynökségekre jellemző) pontjai a következők:

1. Kapcsolatápolás és odafigyelés az ügyfélre

Maximális odafigyelés az ügyfél igényeire. Ehhez elengedhetetlen az ügynökség és ügyfél közötti érthető információáramlás. Egymás tényleges megértése sok befektetett munkával jár. Ezt a munkát soha nem spórolja ki egy boutique marketing ügynökség. A jó kommunikáció eredménye a kevesebb félreértés, ami a zökkenőmentes munka alapja. Ez a kulcs a célok eléréséhez!

2. Szervezetfelépítés, ebből adódó rugalmasság

A lapos szervezetfelépítés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy könnyű legyen a változó körülményekhez azonnal alkalmazkodni. Nincsenek döntési láncok vagy a főnökség jóváhagyására várása.
Bizonyos körülmények között ez döntő üzleti előny tud lenni.

3. Karakter

Kevés emberből álló ügynökségeknek jellemzően a tulajdonos az „arca”, ő tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel, az Ő karaktere, hozzáállása határozza meg az ügynökség karakterét is.
Minden ügynökség bizonyos szabályokat betartva, de máshogy közelíti meg a kitűzött célokat, fontos, hogy ügyfél és ügynökség között legyenek metszéspontok.

4. Megbízhatóság és állandóság

A konkrét feladatokat az adott feladatkör specialistája végzi, azaz van külön, aki a Google Ads kampányokat csinálja, van aki a Facebook kampányokat van aki a SEO feladatokat…stb. Lehetnek átfedések a feladatkörök között, de alapvetően egy ember csak néhány marketing eszközhöz érthet professzionális szinten.
Ritka a fluktuáció, ezért van idő megismeri az adott ügyfelet, és a rá jellemző iparági sajátosságokat.

5. Árazás

Szélsőséges árak mellőzése, azaz nincsenek nagyon alacsony, illetve irreálisan elrugaszkodott árakkal dolgozó boutique ügynökségek. Mivel a cél a hosszútávú együttműködés, ennek alapja korrektség. Ezért, ha például túl alacsony az árazás biztos nem férnének bele a szükséges munkafázisok. Ennek az ellentéte meg a megtérülés rovására mehet.
Itt elolvashatod egy átlagos Facebook kampány reális árait.

Mik a különbségek egy nagy és egy boutique szemléletű ügynökség között?

  • Új ügyfélszerzés
    Nagy ügynökség

    A nagy ügynökség mindig „projektéhes” és vadássza az ügyfeleket, soha nem mond nemet egyetlen felkérésnek sem, hisz állandóan új munkatársakkal akar bővülni és el kell tartani a kollégákat, ki kell fizetni az irodát, nagy hasznot kell generálni…. Árulkodó jelenség a nagy ügynökségek honlapján az állandó nyitott pozíciók.
    Boutique ügynökség
    Általában „jóllakott” nincs szüksége nagy mennyiségben új ügyfelekre, hisz teljesen más üzleti stratégia mentén halad, mint a multi szemléletű nagyok.
  • Tapasztalat
    Nagy ügynökség

    Az átlagéletkor 20-30 év. Junior tudásszintű kollégákból próbálnak kinevelni senior tudású kollégákat. Nagy a fluktuáció, ezért gyakori, ha egy cég elkezd dolgozni egy nagynevű ügynökséggel, akár félévente kell megismerkedni új kapcsolattartóval és a kampányokat is időről időre más fogja kezelni.
    Boutique ügynökség
    Egy Boutique marketing ügynökséget általában több, nagy ügynökséget is megjárt senior tudású szakemberből áll.
  • Egy ügyfélre fordított idő
    Nagy ügynökség
    Jellemzően, amit lehet automatizálnak, a kampányjelentésektől elkezdve a kampányok optimalizálását is beleértve, így tud egy ember kiszolgálni 25-30 ügyfelet (google ads és facebook fiókot egyszerre) egy hónapban.
    Boutique ügynökség
    Egy ember egy hónapban 10-15 ügyfelet szolgál ki, így minden ügyfél maximális odafigyelést kap.
  • Bónusz pont a szerződési feltételek
    Egy Boutique marketing ügynökség szemléletű cég nem 3,6 vagy 12 hónapos szerződésekkel láncolja magához az ügyfelét, hanem odafigyeléssel, szakértelemmel és rugalmassággal.

A saját cégem a boutique marketing ügynökség szellemiségnek a medrébe próbálom terelni.

Ha felmerültek benned kérdések, keress bátran!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

Vélemény, hozzászólás?