Négy hiba, amit marketing ügynökség keresés közben elkövethetsz + a jó gyakorlat

Négy nagy hiba, avagy hogyan ne válassz marketing ügynökséget.

  1. Facebook csoport megkérdezése
    Egyre többször látni, hogy a marketinggel foglalkozó Facebook csoportokban teszik fel a kérdést „Tudtok ajánlani tényleg jó marketing ügynökséget?”.Ügyfélre éhes ügynökségek hada figyeli a hasonló csoportokat, ehhez hasonló kérdésekre várva. Le is csapnak rögtön és érkezik a segítőkész válasz: „Tudom ajánlani magunkat, pont ezzel foglalkozunk 5 éve, írj rám privátban.” Vagy a fizetett ajánlótól: „Melegszívvel ajánlom XXX céget/magánvállalkozót” Itt fel-fel bukkan a cég és magánvállalkozó, aki hálálkodik az ajánlásért és jöhet az ügynökségek által előbb említett forgatókönyv.
    Ha megnézitek, akkor ugyanaz a 8-10 cég ajánlkozik állandóan és a jó szándékú céget ajánlók is ugyanaz a néhány „önzetlen” ember. Ha így leírva olvassa az ember a folyamatot, talán már rá is jön, hogy nem ez a legjobb megoldás.
  2. Bérelt webshopok által ajánlott szakértők/ügynökségek feltétel nélküli elfogadása
    Ezek az oldalak pénzt kérnek az ilyen ajánlásokért, ami nem probléma, viszont így bármelyik ügynökség minőségi felülvizsgálat nélkül bekerülhet. Ez a szponzoráció jellemzően nincs is feltüntetve! Ezért azt javaslom, alaposan nézzetek utána az ajánlott cégnek.
  3. A legolcsóbb ajánlatot választani fenntartás nélkül
    Bekérni 5 ajánlatot, sorba rendezni ezeket és csak az árak összehasonlításával eldönteni melyik céggel fogunk együtt dolgozni. Ne feledd, hatalmas különbségek lehetnek a különböző cégek hasonló szolgáltatásai között!
  4. Az árajánlatot alapos átbeszélés nélkül elfogadni
    Ebben a fázisban derülhet ki, hogy mitől olyan hívogató egy-egy ajánlat számai.
    Ha nincsenek konkretizálva és jól átbeszélve az üzleti célok és a használandó marketingeszközök, érhetnek meglepetések a nyújtott szolgáltatáskor vagy számlázáskor. Ezért érdemes a kapott árajánlaton akár szóban is pontról-pontra végigmenni.

Az ügynökség kiválasztásának tudatos gyakorlata

  1. Az első kézből ajánlás valóban jó ötlet és hasznos!
    Ha van ismerős vállalkozó, aki dolgozik már Ügynökséggel és van friss tapasztalata, akkor tőlük kérj ajánlást.
  2. Ha nincs a látómezödben ilyen, keress az interneten.
    Szerintem itt fontos, hogy ne csak a fizetett hirdetésekre kattints és nyugodtan lapozz a találatoknál a második esetleg harmadik oldalra is. Így nem csak a piacot domináló nagy ügynökségek ajánlataival fogsz találkozni, ami nem feltétlen rossz dolog.
  3. Ha rátalálsz egy szimpatikus cégre és megkeresed őket, jellemzően 1-2 levélváltásból kiderül, tud-e a cég Neked érdemben segíteni.
    Néhány kérdés, amiket érdemes feltenni, ha már eljutottatok abba a fázisba, amikor mind a két fél úgy gondolja eredményes lehet együtt dolgozni:
    – Ki fogja tartani velem a kapcsolatot?
    – Ki fogja kezelni a kampányomat, milyen tapasztalattal rendelkezik?
    – Hány kampányt kezel egyszerre, aki majd az, aki én kampányommal fog foglalkozni?
    – Ha egy kérés érkezik tőlem mennyi idő múlva számíthatok válaszra/megoldásra?
    – Mi tartozik bele a havi fizetendő összegbe, és milyen feladatokért kell külön fizetni?
    Minden megbízás más, ezért a kérdések is eltérőek lehetnek, ne félj kérdezni!
  4. Ha megkapod az árajánlatot, érdemes feltenni a felmerülő kérdéseket!
    Egyáltalán ne érezd magad kellemetlenül, ha valamit esetleg nem értesz, nem tiszta számodra az árazás, vagy hogy az egyes feladatok pontosan mit takarnak.
    Igazából nagyon hasznos is ha többet kérdezel, mert itt már kiderül mennyire gyorsan érkezik a válasz és el tudnak-e mindent érthetően magyarázni. Már itt láthatod, hogy milyen együttműködni az adott céggel.


Ha ezt a cikket hasznosnak találtad, olvasd el hogyan zajlik egy marketing tanácsadás.


Kérdéseiddel, keress bátran!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

 

Vélemény, hozzászólás?