Marketing tanácsadás folyamata

Ebben a posztban leírom a marketing tanácsadás folyamatát. Én ezeken a pontokon megyek végig a leendő parteremmel, hogy zökkenőmentesen meg tudjuk valósítani a kitűzött célokat.

A marketing tanácsadás célja

Vagy a meglévő marketingfolyamat javítása, vagy egy még nem létező elkészítése.

Marketing tanácsadás menete

  1. Adatgyűjtés, a cég megismerése és a pontos célok meghatározása
  2. A célcsoport lehető legrészletesebb megismerése
  3. a, Ha jelenleg is fut marketing kampányod
    A már futó marketingstratégia megismerése a már megszerzett adatok alapján történő újragondolása.
    b, Ha még nincs marketing tevékenység
    A lehetséges vásárlói útvonalak felvázolása, ami mentén létre lehet hozni az egész marketing kampány összetevőit, folyamatait.
  4. Marketing stratégia és az ebben használt eszközök részletes leírás
  5. Megvalósítási terv elkészítése
  6. Az elkészült marketing terv megvalósítása
  7. A futó marketing kampány adat vezérelt finomhangolása

Kinek ad megoldást a sok marketing cég által kínált 1-2 órás marketing tanácsadás?

Jellemzően az egyszeri tanácsadás csak az adott marketing szakértőnek jelent bevételt.

Kivétel ez alól abban az esetben lehet, amikor neked vagy a cégeden belül a marketingesnek van olyan gyakorlati tudása, hogy a javasolt dolgokat meg tudjátok valósítani és ki is tudjátok tesztelni. Ebben az esetben megéri az 1-2 órás tanácsadás, ami egy friss látásmódot tud vinni a folyamataidba.

Nincs egy bizonyos titok, vagy piros gomb, amit ha megnyomsz jobban működnek a marketing folyamataid. Tapasztalat és az állandóan frissen tartott tudás. Ezeket használva lehet felépíteni egy marketing folyamatot a cég jól megfogalmazott céljainak az elérése érdekében.

Úgy gondolom, hogy megvalósító marketing céget érdemes keresni, nem olyan marketing ügynökséget vagy szakértőt, aki csak a tanácsok adásából él.

A marketing tanácsadás ára

Ha eddig eljutottál a poszt olvasásában, látod, hogy ez egy összetett folyamat sok a változó benne.

Nagy annak a valószínűsége, hogy egy 1-2 órás tanácsadással nem oldod meg a problémádat.
Nálam úgy kezdődik minden leendő partnerrel a közös munka, hogy egy-két levélváltást követően személyesen találkozunk és a 3. pontig eljutunk a folyamatban.
Ebben a szakaszban már van annyi információ a birtokomban, hogy tudjak javaslatot tenni milyen marketing tevékenységek kellenek a céljaid eléréséhez. Ilyenkor már tudok egy részletes árajánlatot adni, ezek után kezdődhet a közös munka.

Ha kíváncsi vagy a körülbelüli áraimra, akkor nézd meg az árak aloldalamat.

Amennyiben ezt a cikket hasznosnak találtad, akkor olvasd el a marketing kiszervezésről szóló bejegyzésem is.

Kérdéseddel keress nyugodtan!

Név:*
E-mail:*
Üzenet:
Írd be amit látsz a képen, hogy lássam nem vagy robot:

Vélemény, hozzászólás?