Ebben a posztban leírom a marketing tanácsadás folyamatát. Én ezeken a pontokon megyek végig a leendő parteremmel, hogy zökkenőmentesen meg tudjuk valósítani a kitűzött célokat.
A marketing tanácsadás célja
Vagy a meglévő marketingfolyamat javítása, vagy egy még nem létező elkészítése.
Marketing tanácsadás menete
- Adatgyűjtés, a cég megismerése és a pontos célok meghatározása
- A célcsoport lehető legrészletesebb megismerése
- a, Ha jelenleg is fut marketing kampányod
A már futó marketingstratégia megismerése a már megszerzett adatok alapján történő újragondolása. Erre az esetre nekem van egy audit szolgáltatásom, amiben pontról pontra végig megyek a cég által használt eszközökön.
b, Ha még nincs marketing tevékenység
A lehetséges vásárlói útvonalak felvázolása, ami mentén létre lehet hozni az egész marketing kampány összetevőit, folyamatait. - Marketing stratégia és az ebben használt eszközök részletes leírás
- Megvalósítási terv elkészítése
- Az elkészült marketing terv megvalósítása
- A futó marketing kampány adat vezérelt finomhangolása
Kinek ad megoldást a sok marketing cég által kínált 1-2 órás marketing tanácsadás?
Jellemzően az egyszeri tanácsadás csak az adott marketing szakértőnek jelent bevételt.
Kivétel ez alól abban az esetben lehet, amikor neked vagy a cégeden belül a marketingesnek van olyan gyakorlati tudása, hogy a javasolt dolgokat meg tudjátok valósítani és ki is tudjátok tesztelni. Ebben az esetben megéri az 1-2 órás tanácsadás, illetve audit, ami egy friss látásmódot tud vinni a folyamataidba.
Nincs egy bizonyos titok, vagy piros gomb, amit ha megnyomsz jobban működnek a marketing folyamataid. Tapasztalat és az állandóan frissen tartott tudás. Ezeket használva lehet felépíteni egy marketing folyamatot a cég jól megfogalmazott céljainak az elérése érdekében.
Úgy gondolom, hogy megvalósító marketing céget érdemes keresni, nem olyan marketing ügynökséget vagy szakértőt, aki csak a tanácsok adásából él.
A marketing tanácsadás ára
Ha eddig eljutottál a poszt olvasásában, látod, hogy ez egy összetett folyamat sok a változó benne.
Nagy annak a valószínűsége, hogy egy 1-2 órás tanácsadással nem oldod meg a problémádat.
Nálam úgy kezdődik minden leendő partnerrel a közös munka, hogy egy-két levélváltást követően személyesen találkozunk és a 3. pontig eljutunk a folyamatban.
Ebben a szakaszban már van annyi információ a birtokomban, hogy tudjak javaslatot tenni milyen marketing tevékenységek kellenek a céljaid eléréséhez. Ilyenkor már tudok egy részletes árajánlatot adni, ezek után kezdődhet a közös munka.
Ha kíváncsi vagy a körülbelüli áraimra, akkor nézd meg az árak aloldalamat.
Amennyiben ezt a cikket hasznosnak találtad, akkor olvasd el a marketing kiszervezésről szóló bejegyzésem is.
További hasznos tartalmakért kövesd a Facebook oldalam, nyomj ide: https://facebook.com/Kardos.online.marketing
Kérdéseddel keress nyugodtan!